کد خبر: ۳۴۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
مقامات اوکراین می‌گویند هنوز وضعیت کسانی که در ساختمان تئاتر ماریوپل پناه گرفته بودند مشخص نیست. به گفته آنها ورودی ساختمان تئاتر به دنبال حمله هوایی روسیه تخریب شده است

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را «جنایتکار جنگی» توصیف کرد.

روسیه روز چهارشنبه گفت که به برخی از بخش‌های توافق صلح احتمالی با اوکراین پس از موافقت کی‌یف برای بحث در مورد بی‌طرفی نزدیک شده است.

دیروز همچنین کرملین اعلام کرد که توافق با اوکراین بر سر "بی‌طرفی" به سبک اتریش و سوئد ممکن است. کی‌یف، اما این پیشنهاد را رد کرد.

همچنین در میان افزایش فشارها برای سلب عضویت روسیه در شورای اروپا، مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که از این شورا خارج می‌شود. این تصمیم به عضویت ربع قرن روسیه در این شورا پایان می‌دهد و همچنین به مسکو اجازه می‌دهد تا در صورت تصمیم مقامات، مجازات اعدام را دوباره اعمال کند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

پیشروی نظامی روسیه در اوکراین 'کند شده است'
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۰

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفته است که پیشروی ارتش روسیه در اوکراین به شدت کند شده و ظاهرا روس‌ها در صدد اعزام نیروی کمکی از مناطق دیگر به جنگ اوکراین هستند
زلنسکی: روسیه در حال ساختن دیوار جدیدی در برابر آزادی در اروپاست
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۲:۳۸

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته است که روسیه با حمله به اوکراین در حال ساختن دیوار جدیدی در برابر آزادی در اروپا است.
مقامات اوکراین: هنوز وضعیت غیرنظامیانی که در تئاتر ماریوپل پناه گرفته بودند مشخص نیست
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۲:۳۶

مقامات اوکراین می‌گویند هنوز وضعیت کسانی که در ساختمان تئاتر ماریوپل پناه گرفته بودند مشخص نیست. به گفته آنها ورودی ساختمان تئاتر به دنبال حمله هوایی روسیه تخریب شده است
حملات سایبری به وبسایت‌های دولتی روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۲:۳۴

بر اساس گزارش‌های رسمی، وبسایت‌های دولت روسیه در معرض حملات سایبری بی‌سابقه قرار گرفته‌اند. به نوشته خبرگزاری روسی تاس، به نقل از وزارت زیرساخت‌های دیجیتال روسیه، تلاش‌ها برای فیلتر کردن ترافیک وب از خارج از روسیه همچنان ادامه دارد
پوتین به روس‌ها نسبت به «خائنان غرب‌گرا» هشدار داد
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۰۹

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی شدیداللحن به "خائن‌های روسی" که به گفته او غرب می‌خواهد از آنها به عنوان "ستون پنجم" برای نابودی این کشور استفاده کند، هشدار داد.
آمریکا: در رفتار روسیه نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات با اوکراین نمی‌بینیم
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۰۸

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ایالات متحده، هیچ‌ نشانه‌ای در رفتار روسیه مبنی بر پیشرفت مذاکرات مسکو و کی‌یف نمی‌بیند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا "آمریکا از وضعیت مذاکرات روسیه و اوکراین مطلع است؟" گفت: هیچ اقدامی برای تنش‌زدایی از سوی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و ارتش کشورش ندیده‌ایم.
زلنسکی: شاید جنگ‌جهانی سوم شروع شده باشد
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۴

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما گفت مسیر مذاکرات دشوار است. او گفت: کسی نمی‌داند، شاید هم همین الان جنگ‌جهانی سوم شروع شده باشد. چه فرقی دارد که جنگ‌جهانی سوم شروع شود، وقتی که اوکراین سقوط کرده است؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین