کد خبر: ۳۴۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز -چهارشنبه- طی سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس برای نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه برای متوقف شدن جنگ در کشورش شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین امروز -چهارشنبه- طی سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس برای نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه برای متوقف شدن جنگ در کشورش شد.

وی از تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین به عنوان «بدترین جنگ پس از جنگ دوم جهانی» نام برد و حمله به آنچه وی «رویاها و میل به خوشبختی مردم کشورش» خواند را محکوم کرد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با گفتن این جمله به نمایندگان کنگره که «صفحاتی از تاریخ بزرگ آمریکا به شما امکان می‌دهد که اوکرینی‌ها را درک کنید» دست به مقایسه تهاجم نظامی روسیه به کشورش با حملات یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۱۱ و همچنین حمله نیروی هوایی ژاپن به پایگاه آمریکایی پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ زد.

زلنسکی سپس با پخش ویدیویی از بمباران‌های اوکراین توسط نیروهای روسیه خطاب به اعضای کنگره گفت: «به کمک شما نیاز دارم....ما باید به این تروریسم دولتی پایان دهیم».

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه سخنان خود بار دیگر خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش شد، درخواستی که پیش‌تر از سوی ایالات متحده و دیگر سران ناتو رد شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین