|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۴۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

 معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمان آن گذشته که دولتمردان مخربان محیط زیست باشند.

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه روز دوشنبه ۲۳ اسفند در مراسم بازگشایی مجدد مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور مستقر در استان البرز، با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درختکاری اظهار کرد: سازمان محیط زیست عزم خود را جزم کرده تا به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در خصوص حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به خوبی عمل کرده، گفت: دولت سیزدهم نشان داده مساله محیط زیست یکی از اولویت‌های اساسی کشور است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در گذشته به محیط زیست آن طور که باید و شاید بها داده نمی‌شد، گفت: زمان آن گذشته که دولتمردان مخربان محیط زیست باشند.

سلاجقه با اشاره به اینکه در این دولت بر تکمیل پروژه‌های زیست محیطی تاکید می‌شود، توضیح داد: به دنبال آن هستیم که تمام پروژه‌های معطل مانده و سرمایه‌های کشور را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امروز پلاستیک به معضل اصلی محیط زیست کشور تبدیل شده، گفت: این وضعیت در استان‌های البرز و تهران بسیار تاسف برانگیز است به طوری که تمام دشت‌ها زیر پلاستیک رفته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این دو استان پیشانی کشور هستند و به خاطر اینکه مسیر ترددی بسیاری از استان‌ها هستند، زیبنده نیست چنین وضعیتی داشته باشند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره  اجرای طرح مسیر سبز در کشور توضیح داد: در آستانه سال نو طرح «مسیر سبز کشور» را به استانداران ابلاغ کردیم که یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این طرح پاک شدن عرصه‌ها از پلاستیک است.

وی با تاکید بر برخورد جدی با کسانی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، گفت:  دیگر اجازه تخریب محیط زیست را نمی دهیم و در صورت مشاهده تخلف یا استانداران و مسئولان استانی برخورد مقتضی را صورت می‌دهند یا ما به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنیم.

معاون رییس جمهور در ادامه به راه اندازی دوباره آموزشکده محیط زیست و تربیت محیط بان کشور در اشاره کرد و گفت: محیط بانان سرمایه‌های کشور هستند و فعالیت مجدد این مرکز باعث می‌شود این سرمایه ها به شکل درستی برای حفاظت از محیط زیست تربیت شوند.

وی با تاکید بر ضرورت تجهیز محیط بانان گفت: باید شرایطی فراهم شود که محیط بانان از امکانات مناسبی مثل پهپاد و دوربین مجهز شوند و همچنین در مسائل قضایی نیز آموزش ببینند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه از این پس در فراخوان جذب محیط بانان بایستی برای هر منطقه و استان محیط بانان بومی همان منطقه جذب شوند، افزود: محیط بانان باید ورزیده باشند و این مرکز بایستی شرایط مناسب برای ورزش و بدنسازی و آمادگی جسمانی را داشته باشد.

وی همچنین یکی دیگر از فعالیت های مرکز آموزش محیط زیست را ارایه آموزش های ضمن خدمت برای همکاران دانست و اظهار داشت: این آموزش‌ها باید در قالب آموزش‌های نرم افزاری مهندسی و طبیعی باشد.

معاون رییس جمهور در پایان به اهمیت مشارکت در بحث حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست ابتدا در میان مسئولان بعد مردم نهادینه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین