کد خبر: ۳۴۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

بی بی سی: رئیس جمهور لهستان گفته که استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین می تواند ناتو را وادار کند تا در تصمیم خود در مورد عدم مداخله نظامی در این جنگ تجدید نظر کند.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان  در پاسخ به این سوال که آیا او معتقد است که رئیس جمهور پوتین احتمالا در صدد تدارک از تسلیحات شیمیایی است، گفت: "این چیزی است که جهان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در این مقیاس ندیده است."

آقای دودا همچنین گفت: "اگر از من می پرسید که آیا پوتین می تواند از تسلیحات شیمیایی استفاده کند یا نه، فکر می کنم پوتین در حال حاضر از هر چیزی می تواند استفاده کند، به ویژه آن که وقتی در شرایطی دشوار باشد. از نظر سیاسی او قبلا در این جنگ شکست خورد و از نظر نظامی هم او برنده نیست."

رئیس جمهور لهستان در پاسخ به این سوال که آیا استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی می تواند باعث مداخله ناتو شود، گفت: "البته، همه امیدوارند که او جرات انجام این کار را نداشته باشد." "اما... اگر او از سلاح های کشتار جمعی استفاده کند، این تغییر دهنده در کل ماجرا خواهد بود."

آقای دودا افزود: "مطمئنا (ناتو) ...باید پشت میز بنشیند و آن ها باید به طور جدی فکر کنند که چه کار کنند، چرا که در این صورت اوضاع خطرناک می شود، نه تنها برای اروپا، بلکه برای کل جهان"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین