|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۳۴۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
برخی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده‌اند که ولادیمیر پوتین از نوعی "اختلال مغزی" به دلیل "زوال عقل، بیماری پارکینسون و یا خشم ناگهانی" که ناشی از درمان استروئیدی برای "سرطان" است، رنج می‌برد.


بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سازمان ملل می گوید تاکنون ۵۷۹ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

روز گذشته آمریکا مبادله دلاری با روسیه را ممنوع کرد.

وزارت خارجه اوکراین صبح شنبه اعلام کرد مسجدی در ماریوپل که بیش از هشتاد غیرنظامی را در خود پناه داده بود، بمباران شده است. اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

همچنین ماکسیم بزنوسنکو، رئیس اداره بهداشت منطقه ای شهر میکولایف اعلام کرد نیروهای روسی یک بیمارستان این شهر را که در جنوب اوکراین قرار دارد، بمباران کردند. به گفته وی این بیمارستان از بیماران سرطانی مراقبت می کند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

ادعای ائتلافی از کارشناسان ۵ کشور: پوتین یا یک اختلال مغزی مانند پارکینسون دارد یا سرطان
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۳۶

برخی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده‌اند که ولادیمیر پوتین از نوعی "اختلال مغزی" به دلیل "زوال عقل، بیماری پارکینسون و یا خشم ناگهانی" که ناشی از درمان استروئیدی برای "سرطان" است، رنج می‌برد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، شخصیت‌های ارشد ائتلاف اطلاعاتی "فایو آیز" (پنج چشم) که شامل استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا است، با استناد به منابع نزدیک کرملین معتقدند که یک توضیح و توجیه فیزیولوژیکی برای تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درخصوص حمله به اوکراین وجود دارد.

شخصیت‌های ارشد این ائتلاف گزارش‌های زیادی را درخصوص پوتین ۶۹ ساله و "رفتار آشفته فزاینده" به همراه "ظاهر ورم کرده" او در ویدئوهای اخیر و "فاصله عجیبی" که او با دیدارکنندگان در کرملین حفظ می‌کند و به آن پایبند است، منتشر کرده‌اند.

یک منبع امنیتی عنوان داشت: یک تغییر قابل شناسایی درخصوص تصمیم‌گیری‌های پوتین در پنج سال اخیر دیده می‌شود. اطرافیانش یک تغییر "قابل‌توجهی" را در "قدرت عقیده و درک او از دنیای اطرافش" مشاهده و لمس می‌کنند.

آن‌ها تئوری‌هایی را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین یا از یک "اختلال مغزی مثل پارکینسون" رنج می‌برد یا "سرطان" دارد و تحت تاثیر درمان، اختلالاتی در مغز او ایجاد شده است، منتشر کرده‌اند.

آخرین تئوری که توسط اطلاعات انگلیس تایید شده، این است که اختلال ذهنی او نتیجه "خشم ناگهانی" است که ناشی از استفاده بلند مدت "استروئید" می‌باشد.

یک مقام فرانسوی مدعی شده است که پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین همان شخصی نیست که او دو سال پیش آن را ملاقات کرده بود.

یک منبع اطلاعاتی انگلیسی اصرار می‌کند که آن‌ها نسبت به اطلاعاتی پیرامون سلامت پوتین "مطمئن" هستند.

این منبع اطلاعاتی افزود: نظارت ما درخصوص روسیه و مسائل مربوطه "خارق‌العاده" است.
آژانس: برق خارجی نیروگاه اتمی چرنوبیل هنوز قطع است
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۰

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که منبع تامین برق خارجی نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین همچنان قطع است.

آژانس اتمی شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نهاد نظارتی اوکراین به آنها خبر داده که تلاش‌ها برای تعمیر خطوط برق در نیروگاه اتمی چرنوبیل ادامه دارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که مهندسان اوکراینی شروع به تعمیر خطوط برق آسیب دیده به منظور بازگرداندن منبع تغذیه خارجی نیروگاه اتمی چرنوبیل کرده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «در رابطه با وضعیت نیروگاه اتمی چرنوبیل، اوکراین می‌گوید که تلاش‌ها برای تعمیر خطوط انتقال آسیب‌دیده برق ادامه دارد، اما تامین برق خارجی از ۹ مارس قطع شده است. خاطرنشان می‌شود همانطور که در بخش اوکراین ذکر شد، دیزل ژنراتورها همچنان به تامین نیروی پشتیبان برای سیستم‌های مرتبط با امنیت ادامه می‌دهند».

آژانس اتمی همچنین در بخش دیگری از این بیانیه گفت روسیه اظهارات درباره برنامه‌هایی برای کنترل کامل بر نیروگاه اتمی زاپروژیا را رد کرده است.

ریانووستی به نقل از این بیانیه نوشت: «طرف روسی ادعاهای اوکراین درباره برنامه‌های ادعایی روسیه برای کنترل کامل نیروگاه اتمی زاپروژیا را رد می‌کند».

بر اساس بیانیه این سازمان، اوکراین به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که طبق شنیده‌ها روسیه قصد دارد کنترل کامل و دائمی نیروگاه اتمی زاپروژیا را در دست بگیرد.

این سازمان بین‌المللی تاکید کرد: «این موضوع بعداً توسط فدراسیون روسیه رد شد».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود نیروهای این کشور و طرف اوکراینی توافق کردند که به صورت مشترک از ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل محافظت کنند.
ترامپ: اوضاع اوکراین احتمالاً‌ به جنگ جهانی سوم منتهی می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۰

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گردهمایی طرفدارانش در «کارولینای جنوبی» گفت اوضاع اوکراین احتمالاً به یک نزاع جهانی تبدیل می‌شود زیرا «هیچ‌کس وجود ندارد که با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین