|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۳۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، در بازدید اعضای بانک توسعه اسلامی و نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مقررشد، پروژه‌ای در زمینه تدوین سند راهبردی و نقشه راه ملی همکاری با جمهوري اسلامي ایران به سازمان پژوهش ها واگذارشود.
برای اولین بار قرارداد تهیه سند راهبردی توسعه همکاری های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه اسلامی در وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران امضا شد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، در بازدید اعضای بانک توسعه اسلامی و نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران  مقررشد، پروژه‌ای در زمینه تدوین سند راهبردی و نقشه راه ملی همکاری با جمهوري اسلامي ایران به سازمان پژوهش ها واگذارشود.

همچنين براساس اعلام دفتر همكاري‌هاي بين الملل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، در جلسه‌اي با حضور دکترمحمود مولی نژاد قائم مقام رئیس سازمان درامور بین الملل و دکترعبدالرضا صمیمی معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و هیئتی ازبانک توسعه اسلامی (IDB) متشکل از ظفر اقبال(Zafar Iqbal) و سیف اله عابد(Saifullah Abid) در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی،  قرارداد مربوطه امضا شد.

براساس سیاست جدید بانک توسعه اسلامی، نخستين بار است که بحث سرمایه گذاری در توسعه علوم و فناوری در بین کشورهای عضو OIC در دستور کار آن بانک قرار گرفته است و این سند راهبردی اساس همکاری جمهوری اسلامی ایران و آن بانک می باشد.

گفتني است بانک توسعه اسلامی یکی از موسسات بین المللی توسعه ای و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری های اسلامی محسوب می شود كه به منظور ایجاد نقش موثرتری در توسعه کشورهای عضو و ارتقا سطح همکاری های فیمابین، اقدام به تهیه و تدوین "برنامه استراتژی مشارکت کشورهای عضو (MCPS)" در راستای استراتژی چشم انداز 1440 هجری قمری آن بانک و برنامه های توسعه ای کشورها كرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین