|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۴۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون مرز است، گفت: و هر کجا مستضعفی باشد ما هم هستیم و از نظام ارزشی خود دفاع می‌کنیم.

 دکتر سید امیرحسین قاضی زاده روز شنبه در آیین تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) غیر از اینکه  بنیانگذاری این انقلاب و نظام موسس سازمان بنیاد شهید هم هستند و این افتخار را داریم و در طی حیات گرانبهایشان و مدت زمان مدیریت نظام، نگاه خاصی به این سازمان داشتند.

وی یادآور شد: ما هر سال به دلایل مختلف به این مکان مشرف می شویم، در هفته دفاع مقدس، روز مقاومت، هفته دولت و دهه فجر اما روز شهید یک ویژگی خاص دارد.

قاضی زاده اظهار داشت: این ویژگی ارتباط خاص میان امام راحل و فرزندان شهید ایشان است، امام خمینی (ره) پیروان بسیاری در جهان یافت اما گروهی برای ایشان خاص بودند، آنانی که جان و مال خود را در این راه فدا کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امام راحل به تک تک این شهدا افتخار می کرد و ما در ۲۲ اسفند پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب وقتی به محضر امام می رسیم، متوجه هستیم که به عنوان بنیانگذار این انقلاب چه مسئله و ارزشی را دنبال می کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل به ما آموخت که دین اسلام به جهان بصیرت داده که در برابر هر کسی نباید تعظیم کرد بلکه سر تعظیم باید در برابر معصوم و مدافعان مظلومان فرود آورد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امام اینگونه ما را آموزش داد که جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان، رهبر معظم انقلاب نیز در همان مسیر گام برداشتند و تاکید دارند که بنیاد شهید وظیفه رسیدگی به خانواده ایثارگران را دارد تا هیچ کدام از خانواده ها و ایثارگران دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ایثار و ایثارگری و جهاد تمام نمی شود، تاکید کرد: نمی توان یک الگویی برای جهاد داشت و بعد از بازگشت به خانه تغییر رویه داد و آن الگو را کنار گذاشت.

این مسئول گفت: ما برای دفاع از این ارزش ها مامور شده ایم و نباید اجازه دهیم گه دشمنان با انواع توطئه ها و تهاجم ها به تدریج به این ارزش ها و باورها لطمه بزنند، وظیفه داریم در حوزه سازمانی خود از این ارزش ها در برابر آن توطئه ها و دسیسه ها دفاع کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: الگوی رفتاری جهاد را به جامعه نشان دهیم و طوری نشود که معدود افرادی که دچار مشکل شده اند به ابزار دست دشمنان علیه انقلاب تبدیل شوند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ما بیشتر از اینکه حفظ کرامت و تربیت فرزندان شهدا را بر دوش داریم حفظ کرامت اجتماعی آنان نیز وظیفه ما است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم بررسی کارنامه عملکرد این بنیاد طی سال های گذشته تاکید و خاطر نشان کرد: باید نقاط ضعف و قوت خود را در طی این سالیان بشناسیم و نقاط ضعف خود را برطرف و قوت را تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید آیین تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و بیعت با رهبر معظم انقلاب با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهی تعدادی از مدیران و مسئولان این نهاد در حرم بیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین