|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۴۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با محوریت بحران در اوکراین تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کاخ ریاست جمهوری فرانسه، این تماس تلفنی که هنوز جزئیات آن مشخص نیست صبح امروز و در پی نشست ورسای برقرار شد. از زمان شروع جنگ اوکراین، تماس های فراوانی از سوی مقامات عالی و سران اروپایی با همتایان روس خود با موضوع خاتمه دادن به این جنگ صورت گرفته اما تا به امروز ثمری به دنبال نداشته است.

بر پایه این گزارش، از ۷ فوریه (۱۸ بهمن ماه) که مکرون برای دیدار با پوتین با هدف کاهش تنش با اوکراین به مسکو و پس از آن کی‌یف سفر کرد، تا کنون ۹ بار با رئیس جمهوری روسیه به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

روز پنجشنبه نیز مقامات فرانسه و آلمان در تماسی تلفنی با پوتین «برقراری فوری آتش بس» را خواستار شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)  آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد پانزدهمین روز خود شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین