کد خبر: ۳۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

رییس شورای عالی استان ها گفت: خودروسازان بیشترین تاثیر را در آلودگی هوای تهران و کشور دارند ما در شورای عالی استان ها و مجلس به دنبال الزام خودروسازان به کاشت نهال در ازای تولید هر خودرو و موتورسیکلت هستیم.

به گزارش ایرنا از شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در آئین درختکاری که عصر یکشنبه در پارک شهرک مهرگان  کهریزک و به یاد شهدای مدافع حرم  " تیپ فاطمیون " غرس شد، ضمن تبریک روز جانباز و روز درختکاری گفت: امروز هر صنعتی که آلودگی بیشتری تولید می‌کند باید سهم بیشتری در ایجاد و گسترش فضای سبز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقارن روز ولادت مولا امام حسین (ع)  و روز درختکاری بسیار زیباست، تصریح کرد: هرجا که درخت باشد آنجا حیات و زندگی هست و امام حسین (ع) هم نشاط و زندگی را به جهانیان بخشیده است. هرجا که نام حسین است آنجا حیات و نشاط نیز وجود دارد.

سروری افزود: امروز جامعه بشری مسئولیت بیشتری نسبت به طبیعت دارد. صنعتی سازی جهان زندگی انسان را با خطر روبه‌رو کرده است و باید با درختکاری بار دیگر زندگی انسانی را در قبال زندگی ماشینی تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۲۳۸ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۰۴ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

همچنین سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری نیز در دستور هشتگانه خود یه یکی از خودروسازان اعلام کرده بود که توقف سه خودروی قدیمی در سال آینده و افزوده شدن سه خودروی جدید با کیفیت مطلوب، می‌تواند ضمن کاهش آلودگی و چالش‌های خودروهای قدیمی، انتخاب خانواده ایرانی را تنوع بخشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین