کد خبر: ۳۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

سفیر امارات در آمریکا تاکید کرد، روابط میان دو کشور در حال حاضر به محک گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در کنفرانس تکنولوژی دفاعی در ابوظبی گفت: مثل هر روابطی روزهایی هست که این روابط بسیار خوب است و روزهایی هم هست که این روابط به محک گذاشته می‌شود. امروز ما در مرحله‌ای هستیم که روابط ما با آمریکا به محک گذاشته شده است اما اطمینان داریم که از این مرحله عبور خواهیم کرد و به وضعیت بهتری خواهیم رسید.

امارات همچنان بین همپیمانان غربی و روسیه بی‌طرفی را انتخاب کرده است اما واشنگتن برای یک موضع جهانی مخالف با جنگ روسیه در اوکراین تلاش می‌کند. همچنین ابوظبی از واشنگتن خواسته بود انصارالله را در لیست گروه‌های "تروریستی" قرار دهد. آمریکا هم پیمان امنیتی اصلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است اما مسئولان اماراتی می‌گویند که نسبت به پایبندی واشنگتن در قبال منطقه اطمینان ندارند و برای تقویت روابط با کشورهایی مثل چین و روسیه به ویژه از نظر نظامی تلاش می‌کنند.

العتیبه تاکید کرد: ما می‌خواهیم خودمان صنعت دفاعی را ارتقا دهیم و خودکفا شویم برای همین از کشورها و شرکت‌ها می‌خواهیم به اینجا بیایند و صنعت ما را مورد ارزیابی قرار دهند. ما می‌خواهیم مردم تکنولوژی‌هایشان را به اینجا منتقل کنند.

امارات چهارشنبه به نفع قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره لزوم توقف جنگ روسیه در اوکراین رای داد. این در حالی بود که اخیراً از رای دادن به پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت درباره مخالفت با جنگ روسیه در اوکراین امتناع کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین