|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۳۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران از آزادی ۵۱ زندانی دارای حکم قصاص پس از گرفتن رضایت از اولیای دم خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  قوه قضاییه، حشمت الله حیات الغیب، درباره بحث اشتغال‌زایی در زندان‌های استان تهران، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان زندان‌ها ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان است.

وی با بیان اینکه در زندان‌های استان تهران هم اشتغال کارگاهی داریم و هم اشتغال نشسته، گفت: حدود ۴۰ درصد زندانیان ما در حال حاضر در حوزه اشتغال نشسته، کارگاهی و مولد مشغول به کار هستند.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران با بیان اینکه کف حقوقی که به زندانیان داده می‌شود از مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: این مبالغ به صورت دستمزدی به زندانیان داده می‌شود و به این صورت است که هر زندانی بیشتر کار کند به وی مبلغ بیشتری به عنوان حقوق تعلق می‌گیرد؛ حتی زندانی داریم که در ماه ۵ میلیون تومان از ما بابت فعالیتی که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند.

وی در پاسخ به بحث کمک به زندانیان مربوط به حوزه پرونده‌های قصاص، گفت: در این زمینه مددکاران سازمان زندان‌های استان تهران با همکاری شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان و «NGO»‌ها و از خیرانی که می‌خواهند با ما همکاری داشته باشند کمک می‌گیریم تا از اولیای دم رضایت بگیرند و زندانیان آزاد شوند.

حیات الغیب اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز طی پیگیری‌هایی که واحد مددکاری زندان‌های استان تهران و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و شوراهای حل اختلاف مستقر در دادگستری و همچنین با کمک خیران، ۵۱ نفر از زندانیان از حکم قصاص نجات پیدا کرده و از زندان آزاد شدند.

به گفته مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران؛ ۴ نفر آزادی‌های نجات یافته حکم قصاص از زندان زنان، ۳ نفر از اتباع بیگانه در زندان قزلحصار و مابقی آزاد شده‌ها از زندان رجایی شهر هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین