|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز همزمان با ورود حمله روسیه به اوکراین به ششمین روز خود، گفت که این حمله برای ولادیمیر پوتین یک "بدبیاری خطرناک" است.

به گزارش ایسنا، دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس بر صحبت کمی قبل تر بوریس جانسون، نخست وزیر کشورش در خصوص این که ماموریت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین "باید شکست بخورد" تاکید و اضافه کرد: "فکر می‌کنم این حمله دارد خیلی بیشتر از آنچه که پوتین فهمیده، تبدیل به یک بدبیاری خطرناک می‌شود."

راب گفت: "این موضوع باعث تضعیف روحیه نیروهای روسیه و تحکیم اراده مردم اوکراین شده است."

وی افزود: "ما کاملاً واضح گفته‌ایم کسانی که دست به جنایات جنگی می‌زنند پاسخگو خواهند شد."

راب در پاسخ به سوالی درباره واکنش انگلیس به این حمله گفت که روس‌ها احتمالا "با تاکتیک‌هایی حتی وحشیانه‌تر" پاسخ خواهند داد.

وی افزود: به همین دلیل است که باید خود را برای یک روند طولانی آماده کنیم و ما هر کاری که بتوانیم برای دستیابی به هدفمان یعنی شکست خوردن پوتین انجام خواهیم داد.

او خاطر نشان کرد: از نظر اخلاقی، ما این فوریت را احساس می‌کنیم تا هر کاری که می‌توانیم برای تضعیف ماشین جنگی پوتین از جمله تحریم‌ها و تلاش‌هایی برای حمایت از اوکراین را انجام دهیم.

راب اظهار کرد در صورت سقوط شهر کی‌یف، جنگ اوکراین تمام نمی‌شود.

دومینیک راب با اظهار این که در صورت سقوط شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، جنگ با روسیه در اوکراین پایان نخواهد یافت، گفت: "اگر پوتین کی‌یف یا یکی از شهرهای بزرگ دیگر اوکراین را اشغال کند، این به این معنی نیست که این جنگ تمام شده است، زیرا فکر می‌کنم شما خواهید دید که اوکراینی‌ها به سراغ نوعی چالش چریکی که مدت طولانی، خیلی طولانی، طول خواهد کشید، خواهند رفت."

دومینیک راب افزود: "سخت است بگوییم" اوکراینی‌ها موقعی که سرانجام یک کاروان نظامی به طول ۴۰ مایل وارد این کشور شود، تا چه زمان خواهند توانست جلوی تصرف اوکراین توسط نیروهای روسیه را بگیرند.

او گفت: "پیشروی اولیه روسیه فراتر از آنچه که آنها انتظارش را داشتند کند شده است و این گواهی بر استحکام و شجاعت اوکراینی‌ها است و آنچه ما می‌خواهیم انجامش دهیم این است که هر کاری که بتوانیم برای به تاخیر انداختن سقوط کی‌یف یا هر یک از دیگر شهرهای بزرگ اوکراین انجام دهیم."

راب در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس منطقه پرواز ممنوع را بر فراز اوکراین اعمال خواهد کرد یا خیر گفت: "ما این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا در آن صورت ما در موقعیت الزام به سرنگون کردن هواپیماهای روسی به جهت اعمال این طرح قرار می‌گیریم."

این معاون نخست وزیر انگلیس افزود که این حمله آن طور که ولادیمیر پوتین انتظارش را داشت "مثل آب خوردن آسان نبوده است."



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین