کد خبر: ۳۳۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

دولت انگلیس تدابیر و اقدامات "محدودکننده اقتصادی بیشتر" علیه روسیه را اعلام کرد؛ اقدامی که این بار با هدف قرار دادن بانک مرکزی فدراسیون روسیه (CBR) انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دولت انگلیس، تحریم‌های مختلفی از سوی دولت انگلیس علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اقتصاد این کشور اعمال شده است و این بار وزارت خزانه داری انگلیس اعلام کرد که هم‌راستا با متحدان اروپایی و آمریکا، تحریم‌های بیشتری را تحت عنوان "اقدامات محدود کننده بیشتر" علیه بانک مرکزی فدراسیون روسیه اعمال می‌کند.

در بیانیه‌ای که وزارت خزانه داری انگلیس منتشر کرده، آمده است: این اقدام به منظور جلوگیری از استقرار ذخایر خارجی بانک مرکزی روسیه به نحوی که تاثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ما و متحدانمان را تضعیف کند و همچنین کاهش توانایی بانک مذکور برای شرکت در معاملات ارزی برای حمایت از روبل روسیه، اجرا می‌شود.

وزیر خزانه داری انگلیس در این باره عنوان داشت: این اقدامات نشان دهنده عزم ما برای اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین است. ما این اقدام را با هماهنگی سریع با متحدان آمریکایی و اروپایی خود اعلام می‌کنیم تا یک بار دیگر با همکاری نزدیک با شرکای بین‌المللی خود، عزم استوار خود را در تحمیل "بالاترین هزینه‌ها" به روسیه و قطع ارتباط این کشور از سیستم مالی بین‌المللی تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، نشان دهیم.

رئیس بانک انگلیس نیز گفت که این بانک به انجام دادن "همه اقدامات لازم" برای حمایت از پاسخ دولت انگلیس به "حمله روسیه به اوکراین" ادامه می‌دهد.

به نوشته پایگاه خبری دولت انگلیس، تحریم‌های جدید شامل موارد زیر می‌شود:

    محدودیت هایی برای منع افراد بریتانیایی از انجام تراکنش‌های مالی مربوط به "بانک مرکزی فدراسیون روسیه"، "صندوق ثروت ملی روسیه" و "وزارت دارایی فدراسیون روسیه"

    محدودیت‌هایی علیه موسسات مالی روسیه

    اقداماتی برای جلوگیری از انتشار اوراق بهادار قابل انتقال و ابزارهای بازار پول توسط شرکت های روسی در بریتانیا

    محدودیت‌های تجاری و مالی علیه روسیه

    تحریم بیش از ۱۰۰ شرکت و الیگارش‌های روسی

همچنین، در این پایگاه خبری ذکر شده است که این تحریم‌ها "به شدت" اقتصاد روسیه را تحت تاثیر و ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را هدف قرار می‌دهد.

این پایگاه خبری متذکر شده است: و این تمام ماجرا نیست. ما با متحدانمان همکاری خواهیم کرد تا دسترسی بانک‌های روسیه را از سیستم بین‌المللی سوئیفت قطع کنیم.

تحریم‌های انگلیس همچنین افراد و نهادهای بلاروسی را که "از روسیه حمایت می‌کنند"، هدف قرار خواهد داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین