|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۳۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

مدیر کمیته جستجوی مفقودان جنگ ایران و عراق در استان بصره عراق گفت: روند جستجوی پیکر مفقودان جنگ عراق و ایران در مناطق تعیین شده با همکاری ۲ کشور در حال انجام است.

نشات ناظم روز یکشنبه در مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تلاش می‌کنیم عملیات مشترک جستجوی پیکر مفقودان جنگ ایران و عراق به صورت مستمر در مناطق جنگی در خاک عراق تا پیدا شدن پیکر همه مفقودان ادامه داشته باشد.

وی تعامل گروه تفحص ایران و عراق را خوب ارزیابی کرد و گفت: از همه افرادی که در عملیات تفحص مشارکت داشتند تشکر می کنم و به مردم ایران و عراق تسلیت می‌گویم.

مدیر کمیته جستجوی مفقودان جنگ ایران و عراق در استان بصره ادامه داد:با حضور نمایندگان صلیب سرخ و مقامات ایرانی و عراقی کار تبادل پیکرهای ۷۲ ایرانی و ۹ عراقی در مرز شلمچه انجام شد.

وی افزود: پیکر ۳۷ نفر از این تعداد گمنام، و ۳۵ نفر با هویت معلوم به مقامات ایرانی تحویل شدند و از طرف ایران نیز پیکرهای ۹ سرباز کشته شده عراقی تبادل شد.

به گزارش ایرنا همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌ کاظم (ع) پیکرهای پاک و مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس روز یکشنبه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور ‌شد.

بر اساس گفته سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح پیکرهای ۲ هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس در عراق هنوز تفحص نشده است و عملیات جستجو برای یافتن این پیکرهای مطهر ادامه دارد.

گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر واقع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین