|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۳۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

ایسنا: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین در حالت عادی کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نیروگاه‌های برق هسته‌ای اوکراین در ضمن تداوم اقدام نظامی روسیه وضعیتی پایدار داشته و به طور عادی کار می‌کنند.

گروسی در بیانیه‌ای روز شنبه اظهار کرد: "ایمنی و امنیت سایت‌ها و مواد هسته‌ای در اوکراین تحت هیچ شرایطی نباید به خطر بیفتد. در حال حاضر، نیروگاه‌های این کشور به طور عادی کار می‌کنند و مواد هسته‌ای آن‌ها تحت کنترل باقی مانده است. اهمیت بسیار زیادی دارد که این وضعیت ادامه داشته باشد و اینکه کارکنان نیروگاهها همچنان بتوانند کارهای حیاتی خود را بدون هیچ فشار یا استرس غیرضروری انجام دهند."

بر اساس این بیانیه، گروسی از همه طرف‌ها خواست از هرگونه اقدامی که ممکن است امنیت سایت‌های هسته‌ای در اوکراین را به خطر اندازد، خودداری کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که نهاد دولتی بازرسی تنظیم مقررات هسته‌ای اوکراین (SNRIU) به طور منظم با هر چهار نیروگاه هسته‌ای در این کشور که در مجموع 15 رآکتور دارند، تماس دارد.

سرگئی کیسلیتسیا، سفیر اوکراین در سازمان ملل به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در نامه‌ای تصریح کرد، کی‌یف از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته تا تحریم‌هایی را علیه روسیه در رابطه با ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید در نظر بگیرد. کیسلیتسیا در نامه‌اش درباره وضعیت هسته‌ای اوکراین که روز شنبه در شورای امنیت سازمان ملل توزیع شد، ادعا کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین وضعیت امنیتی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و همچنین جاهای دیگر را تهدید می‌کند و کی‌یف نمی‌تواند به طور کامل به تعهدات خود در زمینه تضمین ایمنی در تاسیسات هسته‌ای عمل کند.

گروسی چند روز پیش گفت که سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل کم است و هیچ تهدیدی برای جمعیت محلی وجود ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین