|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۳۳۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که دولت جو بایدن، ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد در مسکو را به دلیل حمله روسیه به اوکراین تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این اقدام پس از اطلاعیه اتحادیه اروپا در روز جمعه مبنی بر تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، انجام می‌شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد که قبل از اعلام این خبر، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد. بایدن یک روز قبل، تحریم مستقیم پوتین را رد نکرد اما از طرفی هم نگفت که آیا چنین اقدامی را دنبال خواهد کرد یا نه.

ساکی در پاسخ به این سوال که چه چیزی تغییر کرده است، جواب داد: از ابتدای این درگیری، اصول و دیدگاه قوی رئیس جمهور بایدن انجام اقداماتی در راستای شرکای اروپایی بوده و در نتیجه، چنین اقدامی مدرک و گواهی بر آن بوده است.

تحریم مستقیم یک رهبر جهانی "اقدامی نادر" است که درست چند روز پس از صدور مجوز از سوی پوتین برای حمله نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد. نیروهای نظامی روسیه به کی‌یف، پایتخت اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند و مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که روسیه ممکن است تلاش کند تا دولت اوکراین را سرنگون کند و رهبران حامی روسیه را جانشین آن‌ها کند.

دولت جو بایدن در روزهای اخیر در واکنش به حملات روسیه به اوکراین، تحریم‌های مختلفی را علیه چندین موسسه مالی و الیگارش‌های روسی وضع کرده است.

دولت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا به منظور "فلج کردن اقتصاد روسیه" وضع شده‌اند و همچنین راهی‌ است تا بتوانند مانع ادامه حملات به اوکراین شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین