یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
کد خبر: ۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در آمار منتشر شده مجمع جهانی اقتصاد اسم ایران جزو کشورهایی که بیشترین تورم را داراست قرار گرفته است که این موضوع برای اقتصاد کشور به هیچ وجه خوب نیست.
حسین فتاحی ، گفت: دو عامل اساسی موجب افزایش نرخ تورم در ایران شده است؛ اول تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و بعد نابسامانی‌های نرخ ارز.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس با اشاره به تشدید تحریم‌های بین‌المللی بر ضد جمهوری اسلامی ایران،‌گفت: تحریم نفت، بانک مرکزی، صنایع خودروسازی، واحد پول ملی و صنایع کشتیرانی از سوی غرب آثار زیان‌باری بر اقتصاد کشور داشته است. از سوی دیگر نابسامانی‌های افسارگسیخته بازار ارز موجب افزایش نرخ تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها شد.

وی افزود: برای مهار تورم باید ابتدا سراغ تحریم‌ها رفت و بهترین شیوه این است که رابطه ایران با سایر کشورهای جهان بهبود یابد. از سوی دیگر باید زمینه رونق تولید و تقویت بخش‌های مختلف تولید در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گیرد.

فتاحی تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت دست در دست هم در مرحله اول رشد تورم را متوقف و در مرحله بعد کاهش این نرخ را دنبال کنند و البته در این مسیر کاهش تحریم‌های اقتصادی به ویژه تحریم نفت و بانک مرکزی و انتقال منابع ارز به داخل کشور به همراه رونق تولید کارساز است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین