|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۳۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
پیش از این نیز منابع محلی از استان بغلان در شمال افغانستان، در صحبت اختصاصی با سرویس بین‌الملل انتخاب، جنگ‌های چریکی علیه طالبان در چهار شهرستان را تأیید کرده و گفته بودند که با شروع فصل بهار جنگ‌ها تشدید خواهد شد.

فرمانده «قطعه سرخ» طالبان توسط «جبهه مقاومت ملی پنجشیر» کشته شد / درگیری ها در نقاط مختلف افغانستان بزودی تشدید خواهد شد؟جبهه مقاومت ملی در استان پنجشیر افغانستان از کشته شدن فرمانده عمومی یگان ویژه طالبان (قطعه سرخ) در شهرستان «شتل» خبر می‌دهند.

 صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی آستان پنجشیر،‌ به روز (چهارشنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۰) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه ضدحمله چریک‌های وابسته به جبهه مقاومت ملی، فرمانده عمومی یگان ویژه طالبان (قطعه سرخ) که مسئولیت پیشبرد جنگ در آستان پنجشیر را به عهده داشت کشته شده است.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی، تصریح می‌کند که علاوه بر «مولوی عزت الله قندهاری» فرمانده جنگجویان طالب در پنجشیر، (۸) جنگجوی دیگر نیز کشته و شماری هم زخمی شده اند.

وی می‌افزاید که این اعضای گروه طالبان، هنگام حمله بر پایگاه نظامیان جبهه مقاومت ملی در منطقه «دو آب» شهرستان «شتل» پنجشیر در یک ضد حمله غافلگیر کننده کشته شده اند.

احمدی تصریح می‌کند که جنگجویان طالب پس از کشته شدن فرمانده شان، از حمله بر پایگاه مقاومت‌گران دست برداشته و عقب‌نشینی کردند.

طالبان در مورد کمیت و تشکیلات نظامی شان کمتر معلومات می‌دهند و در حال حاضر شمار دقیق اعضای یگان ویژه آن‌ها «قطعه سرخ» معلوم نیست. برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی این یگان‌های ویژه به هدف مبارزه با داعش از میان جنگجویان طالبان گزینش شدند.

طالبان همواره جنگ‌های سنگین را به این یگان‌های ویژه واگذار می‌کنند و در پی سقوط افغانستان بدست این گروه، اعضای یگان ویژه «قطعه سرخ» برای سرکوب نظامیان جبهه مقاومت ملی به آستان پنجشیر فرستاده شدند و اکنون بیشتر از پنج ماه می‌شود که آنها سرگرم تصفیه این آستان از وجود نظامیان جبهه مقاومت ملی هستند.

یگان سرخ «قطعه سرخ» طالبان متشکل از چند تیم ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفری هستند که مجهز با جنگ‌افزارهای سنگین بوده، پیشرفته‌ترین آموزش‌های نظامی را فراگرفته اند و در فتح جنگ‌های دشوار شهرت یافته اند.

سرکوب شاخه خراسان داعش در شهرستان «اچین» ننگرهار در شرق افغانستان از جمله بزرگترین دست‌آوردهای این یگان‌ ویژه به شمار می‌رود.

این در حالیست که طالبان همواره، وجود جنگ در آستان پنجشیر را انکار کرده و بیان می‌دارند که در حال حاضر در تمام نقاط افغانستان امنیت برقرار است و هیچ‌گونه مقاومتی علیه آن‌ها وجود ندارد.

پیش از این نیز منابع محلی از استان بغلان در شمال افغانستان، در صحبت اختصاصی با سرویس بین‌الملل انتخاب، جنگ‌های چریکی علیه طالبان در چهار شهرستان را تأیید کرده و گفته بودند که با شروع فصل بهار جنگ‌ها تشدید خواهد شد.

در همین‌حال، منابع محلی در استان «تخار» در شمال افغانستان نیز به سرویس انتخاب بین‌الملل می‌گویند که هم اکنون جنگ‌های چریکی در نقاط مختلف این استان با طالبان جریان دارد. منبع که نمی‌خواهد نامی از وی در گزارش ذکر شود، تصریح می‌کند که طالبان در این استان به جبهه مقاومت پیشنهاد کرده اند تا کنترل شهرستان‌ها را در دست بگیرند و از حمله بر مرکز «تخار» اجتناب کنند.

خبر مرگ فرمانده یگان ویژه «قطعه سرخ» طالبان در حالی اعلام می‌شود که این گروه در جریان هفته گذشته به تعداد ۱۵۰۰ جنگجوی تازه نفس را در استان هزاره‌نشین بامیان به مرکز افغانستان فرستاده اند تا از تشکیل «جبهه مقاومت۲» جلوگیری کنند.

فرمانده این جنگجویان که به تازگی به استان بامیان رسیده است در صحبت با رسانه‌ها تصریح می‌کند که مأموریت دارد از «تشکیل جبهه مقاومت۲» و «مداخله استخبارات کشورهای همسایه» جلوگیری کند. وی اما نام نمی‌برد که کدام کشور همسایه در پی نفوذ به بامیان است.

کارشناسان نظامی در افغانستان معتقدند که با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، درگیری ها در نقاط مختلف کشور تشدید خواهد شد و قیام‌های مردمی در برخی استان‌ها علیه طالبان آغاز می‌گردد.

احتمال می‌رود فرستادن جنگجویان تازه نفس به بامیان نیز هراس طالبان از قیام هزاره‌ها علیه این گروه را در ولایت مرکزی افغانستان به نشان دهد.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین