کد خبر: ۳۳۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسکو به درخواست دونتسک و لوهانسک، نظارت بر آتش‌بس در دونباس (لوهانسک و دونتسک) واقع در شرق اوکراین را آغاز می‌کند و با ناقضان تسامح نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا امروز چهارشنبه در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره اوکراین با بیان اینکه تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک با اتهامات زیادی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: آنچه که اتفاق افتاده است، نتیجه مستقیم سال‌ها بی توجهی کی‌یف به تعهداتش در چارچوب مجموعه اقدامات مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه 2202 است.

نبنزیا گفت: دول اوکراین به ویژه در دوره اخیر بارها به طور علنی اعلام کرده است که به هیچ وجه قصد اجرای توافقات مینسک را ندارد، در حالی که کشورهای غربی حتی سعی نکردند کی‌یف را برای اجرای این سند ترغیب کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: اوکراین کار گروه تماس مینسک را تضعیف کرده و به صراحت اعلام کرده که ماهیت این گروه را درک نمی کند.

وی با بیان اینکه دولت اوکراین از ابتدای بحران در سال 2014 طرح انتقام از ساکنان دونباس را دنبال می‌کند، اظهار داشت: این درگیری هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد. بمباران محله‌های غیرنظامی در دونتسک و لوهانسک تاکنون متوقف نشده است، در حالی که غرب به تحریک، تشویق و تسلیح کی‌یف ادامه می‌دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه روس زبانان در لوهانسک و دونتسک مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، تأکید کرد که اوکراین جنگ علیه زبان روسی در شرق به راه انداخت و سخنرانان به این زبان تحت سرکوب قرار گرفتند.

واسیلی نبنزیا تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، دونباس تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته است و آوارگان از آنجا به روسیه می‌روند، نه به اوکراین. اوکراین مردم دونتسک و لوهانسک را تروریست می داند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین