|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۳۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه تهدید به جنگ در اوکراین "قلبم را شدیدا به درد آورد"، اقداماتی در راستای "بی ثبات کردن همزیستی بین کشورها و بی اعتبار کردن قوانین بین المللی" را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و متحدانش روسیه را به "نقض آشکار" قوانین بین‌الملل با دستور دادن به اعزام نیروهای این کشور به مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین و به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک به عنوان جمهوری‌های "مستقل" متهم کرده‌اند.  

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که با لحنی تاریک در پایان سخنرانی عمومی هفتگی اش صحبت می کرد، همچنین از سیاستمداران خواست تا "از روی وجدان و به طور جدی تأثیرات اعمال خود را در پیشگاه خدا بررسی کنند."

وی روز دوم مارس سال جاری میلادی مصادف با یکی از مناسبتهای مسیحیان تحت عنوان "چهارشنبه خاکستر" را به عنوان روز جهانی روزه و دعا برای صلح اعلام کرد. او "بی عقلی شیطانی خشونت" را محکوم کرد و از حضرت مریم مقدس به عنوان "ملکه صلح" خواست تا "جهان را از جنون جنگ نجات دهد."

پاپ فرانسیس بیان کرد: "بدتر شدن اوضاع در اوکراین شدیدا قلبم را به درد آورد." او اضافه کرد که همچون خیلی های دیگر در سراسر دنیا به سبب تهدید شدن صلح از جانب "منافع متعصبانه" نگران و مضطرب شده است.

او گفت: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث رنج بیشتر مردم، بی‌ثبات کردن همزیستی بین کشورها و بی‌اعتبار کردن قوانین بین‌المللی شود، خودداری کنند.

این در حالی است که اخیرا آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا و ژاپن برنامه‌هایی را برای هدف قرار دادن بانک‌ها و نخبگان در واکنش به تحولات اخیر اوکراین اعلام کردند، در حالی که آلمان نیز پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه را در جریان این بحران که یکی از بدترین بحران‌های امنیتی اروپا در دهه‌های اخیر است، متوقف کرد.

این دومین باری است که پاپ فرانسیس به اعلام روز جهانی دعا برای صلح در اوکراین می پردازد. او اولین بار در ۲۶ ژانویه چنین روزی را اعلام کرد.

پاپ فرانسیس امروز چهارشنبه گفت: "حضرت عیسی (ع) به ما آموخت که باید به بی عقلی شیطانی خشونت با سلاح‌های خدا، با دعا و با روزه پاسخ دهیم."



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین