|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۳۳۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی با حضور مقامات عالی دولت تصمیم گرفتند سقف ترافیک سرویس بین‌المللی را محدود کنند که با اجرای این مصوبه در روزهای اخیر شاهد اختلال در اینترنت بین‌المللی هستیم.

سایت تبیان، متعلق به سازمان تبلیغات نوشت: این روزها شاهد اختلال در سرویس اینترنت بین‌المللی هستیم که کارشناسان این اختلال را ناشی از کاهش ترافیک اینترنت بین المللی در هفته اخیر می دانند. امروز یکی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر ارتباطات از کلافه شدن مردم بابت اختلال اینترنت گلایه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ در ادامه این مطلب آمده است:  پیگیری‌ها حاکی از آن است که مسئولین به دنبال اجرای محدودیت سقف سرویس اینترنت بین‌المللی هستند و در شورای عالی فضای مجازی در خصوص اجرای این تصمیم به جمع‌بندی رسیده‌اند.

در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی با حضور مقامات عالی دولت تصمیم گرفتند سقف ترافیک سرویس بین‌المللی را محدود کنند که با اجرای این مصوبه در روزهای اخیر شاهد اختلال در اینترنت بین‌المللی هستیم.

همزمان با اجرای چراغ خاموش این طرح در دولت، مجلس نیز امروز به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی رای داده که این مصوبه نیز بر نارضایتی کاربران افزوده است. طرح‌های بدون پشتوانه اقناعی که توان همراه‌سازی افکار عمومی را ندارد از پیش شکست خورده است.

تکمیلی//

پیگیری‌های جدید تبیان نشان می‌دهد که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، زارع پور وزیر ارتباطات پیشنهاد افزایش ترافیک اینترنت را ارائه داده بود که این خواسته با عدم موافقت اکثریت اعضا روبرو شد؛ تنها یکی از اعضای حاضر در جلسه با این تصمیم موافقت کرده است.

در نهایت حاضرین جلسه تصمیم قطعی درباره درخواست وزیر ارتباطات را به بررسی کارشناسی در کمیتۀ دیگری منوط کردند.

شایان ذکر است که میزان مصرف کاربران اینترنت در ایران همواره درحال افزایش است و برای جلوگیری از اختلال لازم است همواره در مقاطع مختلف نسبت به افزایش ترافیک اقدام شود؛ بنابراین عدم افزایش ترافیک و ایجاد سقف ترافیکی موجب شده تا مصرف بیشتر کاربران بی‌پاسخ بماند و شاهد اختلال در اینترنت باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین