|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰


هدیه دادن یک هنر و یک راه مناسب برای نشان دادن وجود خود به دیگران است و البته وقتی صحبت از هدیه دادن می‌شود فقط منظور هدیه دادن یک شخص به شخص دیگر نیست، گاهی هدایا می‌توانند از سمت یک شرکت به یک شخص یا شرکت دیگر داده شوند که در این حالت هدایا، ابزار بازاریابی برای شرکت‌ها محسوب می‌شوند.

در واقع شرکت‌ها با دادن هدایای سازمانی تبلیغاتی می‌توانند هنر خودشان را نشان دهند و با دادن یک هدیه هر چند کوچک، جایی در دل مخاطبان خود باز کنند و نگاه آنها را به برندشان، محصولات یا خدماتشان جلب کنند.

اما بیایید از ابتدا شروع کنیم و ببینم تاریخچه هدیه دادن به کجا برمی‌گردد، اصلا چرا هدایای سازمانی تبلیغاتی کمک می‌کند و چگونه هدایای تبلیغات می‌توانند سفیر برندها باشند.

تاریخچه هدیه دادن

گفته می‌شود تاریخچه هدیه دادن به سال‌ها قبل از ایجاد جشن‌های مذهبی مانند کریسمس یا حتی جشن‌های غیرمذهبی برمی‌گردد. برخی معتقدند که این سنت در روم باستان به عنوان بخشی از جشنی که به خدای رومی زحل، معروف به خدای کشاورزی، تقدیم شده بود، آغاز شده است و در آن زمان اهدای هدایا به خدایان، راهی برای به دست آوردن ثروت برای سال آینده تلقی می‌شد. برخی دیگر بر این باورند که هدیه دادن ریشه در مراسم بت‌پرستی دارد.


وضعیت هدایا و هدیه دادن این روزها

صرف نظر از منشا هدیه، با گذشت زمان، سنت هدیه دادن گسترش یافته و بخشی از زندگی روزمره همه شده است و اکنون به سختی می‌توان عروسی، تولد، سالگرد، تعطیلات مذهبی و سایر رویدادهای زندگی بدون این‌که قدردانی خود را در قالب یک هدیه نشان دهیم، سپری کنیم و همین امر در دنیای برندها و شرکت‌ها هم صدق می‌کند، جایی که شرکت‌ها گاهی برای تقدیر و تشکر از کارمندان، فروشندگان و مشتریان خود در قالب یک نشانه با یک هدیه فیزیکی تشکر می‌کنند و آنها را مورد توجه قرار می‌دهند یا سعی می‌کنند توجه آنها را به خود بیشتر جلب یا خود را به این وسیله به مخاطبان خود معرفی کنند.

امروزه، سنت هدیه دادن به عنوان یکی از نمادهای آشکار مصرف‌گرایی، به افراط کشیده شده است. طوری که به جای تهیه هدایای مناسب، امروز محصولات و هدایای تبلیغاتی سازمانی ارزان قیمت بی‌کیفیت جای هدایای سازمانی باکیفیت را گرفته‌اند و این یک فاجعه است که باید شرکت‌ها در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمان خود به آن دقت بیشتری کنند و از افتادن در دام آن خودداری کنند.

همه ما احتمالا وقتی هدیه‌ای سازمانی دریافت می‌کنیم به این موضوع هم فکر کرده‌ایم که این هدیه را شرکت یا برند مدنظر صرفا برای ایجاد انگیزه و برای به خاطر آوردن اسمش ارسال کرده و آن هدیه اصلا به کار نمی‌آید، یا این‌قدر بی‌کیفیت است که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود و این نشات گرفته از تجربه هدایای تبلیغاتی سازمانی است که داشته‌ایم و معمولا اینجاست که شخص گیرنده هدیه سازمانی این حس را دارد که هدیه‌دهنده یا سازمانی که آن هدیه را برایش ارسال کرده برای شناخت او اهمیتی قائل نبوده و به این ترتیب این هدایا به جای آن که در او یک ارتباط مثبت ایجاد کنند رابطه شخصی یا رابطه بیزنسی را شکننده و آسیب‌پذیر می‌کند.

دقت کردن به این نکته که پرسونای شخص گیرنده چیست یکی از نکات مهمی است که شرکت‌ها باید در هنگام خرید و انتخاب اقلام هدایای تبلیغاتی شرکتی خود به آن دقت کنند.


پنج نکته مهم که برای انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمان باید به آنها دقت کنید

هدایای تبلیغاتی شرکتی می‌توانند یا نشانی ملموس از آنچه شرکت ارائه می‌دهد باشند یا حداقل اگر نمادی از خدمات یا محصولات آن شرکت نیستند، به گونه‌ای باشند که بتوانند به بهترین شکل ممکن وظیفه‌شناس، قدردان بودن و همراه بودن برند یا شرکت را به دریافت‌کننده هدیه تبلیغاتی سازمانی نشان دهد.

در ادامه چند نکته مهم که در خرید و انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمانی باید به آنها دقت شود بیان شده است:

1. مطمئن شوید محصولی که به عنوان هدیه انتخاب می‌کنید پیام اشتباهی در مورد شرکت ارسال نمی‌کند. مثلا سفارش و ارسال توپ‌هایی که برای کنترل استرس هستند قطعا انتخاب خوبی برای هیچ شرکت نیست چون این هدیه نمادی از فرهنگ سازمانی استرس‌زا آن شرکت را به دریافت‌کننده القا می‌کند.

2. هنگام انتخاب هدایای خود درباره منشا آنها تحقیق کنید. امروزه از هر 10 مصرف‌کننده یا خریدار و مشتری یک شرکت، هفت نفر معتقدند که مشاغل باید به بهبود مسائل اجتماعی و زیست محیطی فکر کنند و کارهای تبلیغاتی خود را در راستای این نکته پیش ببرند. بنابراین اگر به کارمندان، فروشندگان یا مشتریان خود محصولاتی هدیه بدهید که برای محیط زیست مضر هستند یا با اقداماتی که برای محیط زیست مضر هستند تولید شده‌اند، به نوعی نشان می‌دهید که به محیط زیست و سلامت دریافت‌کننده هدیه سازمانی خود توجه ندارید.

3. مطمئن شوید که نیت بخشش و خشنودسازی به جای تمایل به خودفروشی، در هدایای تبلیغاتی سازمانی محور قرار نگرفته باشند. به یاد داشته باشید که ارسال هدایای تبلیغاتی سازمانی صرفا نمادی برای قدردانی شما از همراهانتان و یا شناخت برندتان به کاربران و مشتریان جدید است. بنابراین از شخصی‌سازی (Branded) خیلی زیاد محصولات تبلیغاتی سازمان خود خودداری کنید و به خاطر داشته باشید تبلیغ نام تجاری به روشی ظریف یک امتیاز اضافی است.

4. مطمئن شوید که هدایایی که انتخاب می‌کنید از استاندارد خاصی برخوردارند. یعنی خوش ساخت و بادوام باشند.

5. هنگام تهیه و خرید هدایای تبلیغاتی سازمانی خود را به جای دریافت کننده هدیه در نظر بگیرید و از خود بپرسید آیا از دریافت هدیه‌ای که مد نظر دارید خوشحال خواهید شد یا خیر. اگر جوابتان خیر است یا مردد هستید حتما برای انتخاب هدیه دقت بیشتری کنید یا از مشاوران شرکت‌های فروش هدایای تبلیغاتی سازمانی مشاوره بگیرید.

فروشگاه آنلاین اوکسیتو، پاسخگوی تمام نیازها برای تهیه هدایای سازمانی تبلیغاتی

شرکت اوکیستو (Oxyto) یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه اقلام کادویی و هدایای سازمان به صورت پک‌های هدیه سازمانی است. این برند ایرانی همواره تلاش کرده علاوه بر ارائه محصولات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت، به آنها در انتخاب بهترین گزینه‌های تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی سازمانی و شرکتی مشاوره هم ارائه دهد.
مزایای خرید و تهیه هدایای تبلیغاتی از اکسیتو

-        اکسیتو با در نظر گرفتن این نکته که اقلام تبلیغاتی سازمانی می‌توانند تعامل کارکنان و همچنین وفاداری مشتریان را افزایش دهند و مستقیما بر سود شرکت تاثیر بگذارند، همواره تلاش کرده در تمام مراحل از انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی سازمانی تا چگونگی ارائه آن به برندها در کنارشان باشد.

-        از جمله نکات جالب خرید هدایای سازمانی تبلیغاتی از اکسیتو این است که این سازمان پک‌ها و هدایای تبلیغاتی سازمان‌ها را هم برای خود برند و شرکت شخصی سازی یا branded می‌کند و هم این امکان را فراهم کرده که آنها بتوانند هدایا را با توجه به پرسونای مخاطبانشان به صورت ویژه سفارش دهند.

-        علاوه بر این اکسیتو در تهیه پک‌های تبلیغاتی سازمانی که ارائه می‌دهد به صنعتی که آن شرکت در آن فعالیت می‌کند هم دقت کرده و بنابراین مشاوران اکسیتو هنگام مشاوره فروش به شرکت‌ها تلاش می‌کنند این نکته را هم در نظر می‌گیرند و بر مبنای آن بهترین انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمانی را در نظر می‌گیرند.

-        نکته مهمی که مدیران بازاریابی، روابط عمومی یا مدیران تدارکات و خرید شرکت‌ها در هنگام تهیه و خرید اقلام تبلیغاتی سازمان خود از سایت اکسیتو در نظر داشته باشند این است که پک‌های تبلیغاتی موجود در سایت اکسیتو تنها بخشی کوچکی از هدایای تبلیغاتی است که این شرکت امکان فراهم کردن آنها را دارد. به عبارت دیگر اکسیتو توانایی تهیه اقلام دیگر برحسب نیاز مشتری را هم دارند و به طور کلی می‌توان گفت پک‌های هدیه سازمانی موجود در اکسیتو علاوه بر این که برای سازمان شخص‌سازی می‌شوند و برای گیرندگان این پک‌ها هم شخصی سازی میشوند.

-        نکته دیگری که در زمان خرید بسته‌های هدیه سازمانی، خرید را برای تصمیم‌گیرندگان سخت می‌کند قیمت بسته بندی باکس‌های تبلیغاتی است چون معمولا گران هستند، اما اکسیتو برای حل این مشکل و کاهش هزینه این باکس‌ها آنها را با کمترین هزینه در مجموعه آماده می‌کند.

-        از دیگر نقاط مثبت شرکت اکسیتو، تیم آماده‌سازی بزرگ آن است که امکان تهیه هر چه سریع‌تر حتی در زمان‌هایی مثل شب عید که برخی شرکت‌ها فرصت کافی برای تهیه هدایای سازمانی نوروز ندارند را هم فراهم کرده است.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال خرید و تهیه هدایای اداری نوروزی مانند هدایای سازمانی نوروزی یا هدایای تبلیغاتی سازمانی برای شب یلدا، هستند می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس https://ioxyto.com مراجعه کنند و یا با تماس با مشاوران فروش این مجموعه انواع هدایای سازمانی را سفارش و تهیه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین