|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۳۳۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

با حضور  سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور ایران و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ۱۴ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نخستین روز سفر خود به دوحه پایتخت قطر با تمیم بن حمد آل ثانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار، وزیران امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و نیروی ایران با همتایان قطری خود در حضور رییس‌جمهور ایران و امیر قطر اسناد همکاری دو کشور را امضا کردند.

۱۴ سند همکاری امضا شده در زمینه هواپیمایی، تجاری، کشتی‌رانی، رادیو تلویزیون، سیاست خارجی (لغو ر وادید)، برق ، استاندارد و فرهنگی و آموزشی است.

بر این اساس، توسط علی‌اکبر محرابیان، سندهایی در خصوص اتصال شبکه‌های برق ایران و قطر و همکاری در حوزه‌های استاندارد، ورزش و جوانان، مناطق آزاد، آموزش عالی و فرهنگی و هنری به امضا رسید.

وزیر نیرو در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دوحه، قرار است با مقامات انرژی کشورهای حاضر در اجلاس مذکور دیدار و گفت‌وگو کند که یکی از دیدارهای امشب، دیدار وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی الجزایر است. همچنین فردا بعد از ظهر، دیدار دو جانبه‌ای بین وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی آذربایجان انجام خواهد شد.

رییس‌جمهور همچنین عصر امروز در جمع ایرانیان مقیم قطر حضور پیدا می‌کند و نشستی نیز با تجار قطری و ایرانی خواهد داشت و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز درباره مهم ترین مسائل دوجانبه مذاکره می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین