|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۳۳۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

 دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین خواستار اعمال فوری تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد و گفت این اتحادیه نشان دهد که اوکراین به حال خود رها نخواهد شد.

 روزنامه گاردین نوشت: همزمان با تردیدها درباره پیشنهاد برگزاری نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا، درخواست اوکراین برای اعمال  فوری تحریم های اتحادیه اروپا دستکم مورد حمایت یکی از کشورهای عضو قرار گرفت.

در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا درخواست کولبا برای تحریم فوری روسیه مورد حمایت دولت لیتوانی قرار گرفت.

کولبا گفت، کی یف از پیشنهاد فرانسه برای نشست رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا حمایت می کند اما مسکو باید شواهد محسوسی را درباره تلاش غرب برای دفاع از اوکراین که اکنون تحت محاصره بیش از ۱۵۰ هزار نیروی روسی است مشاهده کند.

وزیر خارجه اوکراین گفت اکنون اتحادیه اروپا می تواند تصمیمات بیشماری را اتخاذ کند و این پیام روشن را به روسیه بفرستد که چنین تنشی را تحمل و اوکراین را به حال خود راه نخواهد کرد.

کولبا افزود: این پیام می تواند شامل پیام های سیاسی و اقدامات خاصی برای حمایت و توسعه بخش دفاعی ما و حمایت از امنیت سایبری اوکراین، با اعمال تحریم ها علیه روسیه باشد.

جوسپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا در لحظات بحرانی از اوکراین حمایت خواهد کرد؛ اظهاراتی که حمایت کلی اعضای اتحادیه اروپا را در اعمال تحریم روسیه نشان می داد.

اتحادیه اروپا هشدار داده حمله روسیه به اوکراین «هزینه های سنگین و تبعات گسترده ای» خواهد داشت. بسته تحریمی اتحادیه اروپا هنوز به طور کامل معلوم نیست اما می تواند شامل منع صادرات قطعات الکتریکی باشد که روسیه به آن وابسته است. همچنین ممکن است دارایی های افراد و شرکت های مرتبط با دولت روسیه مسدود شود و ممنوعیت واردات گاز این کشور اعمال شود.

روز یکشنبه سخنگوی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که رئیس جمهوری روسیه و بایدن علاقه مند به دیدار با یکدیگر هستند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز دوشنبه گفت که این نشست می تواند انجام شود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین  پیشتر در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خواستار علنی شدن تحریم های روسیه شده بود.  

رئیس جمهوری اوکراین در تداوم فضاسازی‌های غرب مبنی بر حمله احتمالی روسیه به کی‌یف در روزهای آینده ادعا کرد: بعد از وقوع بمباران و بعد از اینکه به سوی کشورمان شلیک شود، یا بعد از آن که مرزها و اقتصاد خود را از دست بدهیم، به این تحریم‌ها چه نیازی داریم؟ 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین