|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

رئیس کمیته خارجه و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (یکشنبه) در اظهاراتی تاکید کرد که این رژیم باید از عملکرد حزب‌الله لبنان در ساخت پهپاد یاد بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رام بن باراک، رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست در واکنش به ماجرای صبح جمعه که یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان وارد آسمان اراضی اشغالی شد و سالم و بدون اینکه هدف جنگنده‌های اسرائیلی قرار بگیرد به لبنان بازگشت، تاکید کرد: "اسرائیل" نیاز دارد برای عصری که جنگنده‌های بسیار کوچک و یا پهپادها در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و رهگیری و هدف قرار دادن آنها دشوار است، آماده شود، "البته اسرائیل در نهایت توانایی این کار را خواهد داشت".

رام بن باراک اظهار کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و "اسرائیل" باید از وجود چنین پهپادهایی که حزب‌الله ساخته که با وجود هزینه کمشان خطرناک هستند، یاد بگیرد.

رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با چنین پهپادهایی مقابله خواهد کرد، مدعی شد: جایی برای وحشت نیست.

در همین راستا روزنامه عبری زبان "کالکالیست" شکست آشکار رژیم صهیونیستی در برابر پهپاد حزب‌الله لبنان را که بدون اینکه رهگیری شود، مدت ۴۰ دقیقه بر فراز اراضی اشغالی پرواز کرد، افشا کرد.

این روزنامه عبری زبان نوشت، جنگنده‌های اف۱۶ و بالگردهای آپاچی و در کنار آنها موشک‌های رهگیر سامانه پدافند هوایی "گنبد آهنین" هیچ کدام موفق به رهگیری پهپاد حزب‌الله نشدند و آن توانست از لبنان وارد "اسرائیل" شود.

کالکالیست تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همزمان شکستی امنیتی و اقتصادی را رقم زد.

این روزنامه اسرائیلی با اشاره به هزینه‌های بالای جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی خواستار خریداری تجهیزات رهگیری موجود و ارزان شد.

به نوشته کالکالیست، هزینه یک ساعت پرواز جنگنده اف۱۶ حدود ۲۲ هزار دلار و هزینه یک ساعت پرواز با بالگرد آپاچی حدود ۴۰۰۰ دلار و هزینه هر موشک سامانه موسوم به "گنبد آهنین" حدود ۵۰ هزار دلار است.

حزب‌الله لبنان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پهپاد موسوم به "حسان" را در داخل اراضی اشغالی فلسطین به پرواز درآورده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین