|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۳۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

رییس سازمان تبلیغلات اسلامی کشور گفت: هیچگاه نباید در مسئله تبیین کوتاهی کنیم؛ گاهی این تبیین در مورد عملکرد نامناسب یک مسئول بوده است، که باید این امر شجاعانه و بدون هیچ کوتاهی از سوی جوانان و علما و روحانیون مطرح شود چراکه علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع باید پرچمدار تبیین حق در جامعه باشند.

حجت الاسلام قمی، امروز، یکشنبه(اول اسفندماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، کردستان را استان فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: تبلیغ دین بدون هنر پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه ما مسلمانان همه دغدغه‌مند مکتب اسلام هستیم، افزود: «جهاد تبیین»، به فرموده مقام معظم رهبری، اساس برنامه‌ راهبردی دین اسلام است چراکه روش اسلامی تبیین است باید جوانان را در زمینه مباحث قرآن و ارزش‌های اسلامی تبیین کرد  تا حق برای آنان روشن شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با اعلام اینکه قرآن معدن و ذخیره تبیین حقیقت است، بیان کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای روایت‌ها، تبلیغات و جنگ نرم به دنبال ناامید کردن جوانان از دین اسلام و ارزش‌های اسلامی است که این تنها راهکار مقابله‌ای با این هجمه دشمنان جهاد تبیین است.

وی تأکید کرد: هیچگاه نباید در مسئله تبیین کوتاهی کنیم؛ گاهی این تبیین در مورد عملکرد نامناسب یک مسئول بوده است، که باید این امر شجاعانه و بدون هیچ کوتاهی از سوی جوانان و علما و روحانیون مطرح شود چراکه علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع باید پرچمدار تبیین حق در جامعه باشند.

وی افزود: امروز به علت هجمه زیاد دشمنان، تلاش برای ناامید کردن جوانان از زندگی، کشور و دینشان بیشتر است لذا این امر میزان اهمیت امر تبیین و روشن‌سازی حقایق برای جوانان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه ما مسئولان خادمان این مردم شریف هستیم، بیان کرد: روحانیون و مبلغان دین اسلام، گروه‌های تبلیغی و مردمی، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآن در استان کردستان باید در جهاد تبیین گره‌گشا باشند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود را در امر جهاد تبیین از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان اعلام می‌کند و همواره قدردان مبلغان اسلام بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان یادآور شد: ما روحانیون و علمای دین در مسیر تبلیغ، روشنگری، روشن کردن حق هم مسیر و هم عهد هستیم و به امید خدا در این مسیر هیچگاه کوتاهی نخواهیم کرد.

امر تبلیغ مورد توجه ویژه قرار گیرد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: نیروهایی که در تبلیغات اسلامی هستند افراد فرهنگی با ویژگی‌های خاص اخلاقی و بازوی توانمندی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید همواره قدردان زحمات گذشتگان باشیم، افزود: در تعریف و تمجید خود هیچگاه نقد گذشتگان مؤثر نبوده، بلکه در این راستا باید فردی که مسئولیت را می پذیرد، کار ایجابی انجام دهد که این امر اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به امر تبلیغ و مبلغ شود، بیان کرد: تا کنون در تبلیغات اسلامی در امر تبلیغ دین اقدامات مهم و اثرگذاری صورت گرفته است.

 وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سرلوحه کار ما در استان کردستان توجه ویژه به مبلغان و روحانیون اهل تشیع و تسنن بوده است.

حجت‌السلام پورذهبی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرماید علاوه بر اقدامات و برنامه‌ها باید میزان اثرگذاری آن نیز مدنظر قرار گیرد و یکی از امور مهم در این بخش تأثیر ذاری در برنامه‌های تبلیغات اسلامی می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین