|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کره شمالی روز یکشنبه ار کره جنوبی خواست اگر واقعا سئول به دنبال بهبود روابط با پیونگ یانگ است، تمامی رزمایش های نظامی خود از جمله رزمایش مشترک با آمریکا را لغو کند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روزنامه دولتی 'مینجو جوسن' کره شمالی نوشت: اگر کره جنوبی به واقع عزمی در بهبود روابط سئول- پیونگ یانگ از طریق مذاکره و رایزنی داشته باشد، باید تمامی تمرین های نظامی خود از جمله رزمایش های مشترک با نیروهای خارجی را لغو کند. 'تمرین های جنگی' و 'مذاکره' را نمی توان در کنار یکدیگر قرار داد.

این روزنامه دولتی کره شمالی هشدار داد که اگر سئول به تمرین های جنگی خود علیه کره شمالی ادامه دهد، روابط میان دو کره بدتر خواهد شد و دولت سئول در این جهت مسوول است.

این جدیدترین هشدار از سوی کره شمالی به همتای جنوبی خود است. پیش از این نیز کره شمالی به سئول در مورد اتخاذ تصمیم جدی برای بهبود روابط دو کره هشدارهایی داده بود.

مذاکرات شش جانبه در مورد مساله کره شمالی با حضور نمایندگان کره شمالی، کره جنوبی، روسیه، چین، آمریکا و ژاپن چند سالی است به حالت تعلیق درآمده است و برخی کشورها تلاش می کنند برای برطرف کردن تنش ها میان پیونگ یانگ با جامعه جهانی این مذاکرات از سر گرفته شود. اما کره شمالی به دلیل اعلام پیش شرط هایی از سوی آمریکا، حاضر به شرکت در دور جدید این مذاکرات نیست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین