|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درخصوص آخرین تحولات اوکراین و همچنین اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ایرانیان مقیم اوکراین گفت: ایران با دقت و حساسیت اتفاقات در اوکراین را پیگیری می‌کند. ما از افزایش تنش در بین اوکراین و روسیه ابراز نگرانی می‌کنیم. به عنوان کشوری که با هر دو کشور روابط حسنه داریم تلاش می‌کنیم دو طرف را به حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز دعوت کنیم و آمادگی این را داریم که برای حل تنش بین روسیه و اوکراین، هر کاری را انجام دهیم.

او گفت: منطقه اوراسیا تحمل جنگ دیگری را ندارد. متأسفانه آمریکا با رفتار خسارت بارش طی دهه‌های گذشته در افغانستان، خاورمیانه و این منطقه نشان داده از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد و همچنان تنش آفرینی می‌کند.

وزارت خارجه درباره اتباع ایرانی اقدامات مهمی را انجام داده است و سفارت ایران اطلاعیه‌های لازم را صادر کرده و با ایرانیان مقیم در ارتباط است. یک خط مستقیم در مورد ارتباط هم به صورت خط زمینی و هم در فضای مجازی برقرار شده است. به صورت منظم با دانشجویان و ایرانیان در ارتباط است. وضعیت سفر از عادی به قرمز تبدیل شده است. خط 24 ساعته با شماره 61153144 برای تماس اتباع ایرانی اعلام شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین