کد خبر: ۳۳۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

ایرنا: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همزمان با هشدارهای کشورش به آمریکایی‌ها در اوکراین برای ترک این کشور در پی ادعای افزایش احتمال درگیری از سوی روسیه گفت که زمان برای خروج آمریکایی‌ها از کی‌یف گذشته است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همزمان با فضاسازی‌های کشورش درخصوص حمله احتمالی روسیه به اوکراین، روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که به دلیل محدودیت های آمریکا برای کمک در یک منطقه جنگی، زمان برای خارج شدن غیر نظامیان آمریکایی از اوکراین گذشته است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، افزود که این تحولات برای شهروندان آمریکایی حاضر در اوکراین به این معنی است که زمانی برای خارج شدن از این کشور باقی نمانده و دیر شده است.

وی اضافه کرد در توانایی عملیاتی ما در یک منطقه جنگی، محدودیت های واقعی وجود دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد اگرچه دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ انجام می دهد اما احتمال یک درگیری مسلحانه به طور فزاینده‌ای افزایش می یابد.

وی ادعا کرد ما مشتاقانه امیدواریم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم که اوکراین به یک منطقه جنگی تبدیل نشود. آنتونی بلینکن وزیرامور خارجه آمریکا امروز صبح به طور فعال برای جلوگیری از وقوع جنگ با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت‌وگو کرد. با این حال، احتمال جنگ به طور فزاینده ای افزایش می باید.

این مقام آمریکایی هشدار داد که مناطق جنگی عمیقا بی ثبات و بسیار خطرناک هستند.

وی گفت: زمانی که یک کشور یا منطقه به یک منطقه جنگی تبدیل شود، ما توانایی بسیار کمی برای کمک به شهروندان آمریکایی خواهیم داشت.

این مقام بار دیگر تاکید کرد که آمریکایی ها نباید انتظار داشته باشند که ارتش آمریکا آنها را از اوکراین تخلیه کند یا نجات دهد.

سی ان ان همچنین گزارش داد آمریکا به دلیل نگرانی از حمله احتمالی روسیه به اوکراین در چند روز آینده، تعدادی از نیروها و مربیان نظامی خود را از اوکراین خارج کرده و دستور تخلیه اکثر کارمندان سفارت خود در کی یف را صادر کرده است.

تارنمای خبری هیل نیز گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا بامداد شنبه با صدور هشدار سفر به اوکراین، اعلام کرد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین