|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۳۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، روسیه و فرانسه باید با هم برای حفظ ثبات و احیای اعتماد همکاری کنند. این در حالی است که کاخ الیزه اعلام کرد، سفر ماکرون به مسکو و کی‌یف و برلین اهداف خود را محقق کرد و اجازه داد قدمی به سمت کاهش تنش بین روسیه و اوکراین برداشته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در توییتر نوشت: در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تبادل نظر مفصلی داشتیم.

او افزود: برای حفظ ثبات و صلح و احیای اعتماد باید با هم همکاری کنیم. ما دو نفر به این نتیجه رسیده‌ایم.

رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد: امکان ایجاد راه حل بدون مذاکره وجود ندارد، برای از سرگیری روند کاهش تنش و دستیابی به تضمین‌های امنیتی در مرزهای اروپا تحقق آن ضروری است.

ماکرون روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس خود و ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار داشت.

در این باره کاخ الیزه نیز تاکید کرد: دیدارهای اخیر ماکرون از مسکو،‌ کی‌یف و برلین هدف خود برای دادن فرصت پیشرفت در مسیر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین را محقق کرد؛ اما نباید منتظر دستاوردهای فوری در این زمینه بود.

ریاست‌جمهوری فرانسه اشاره کرد: ماکرون در این دور از سفرها خواستار دادن اجازه به هر طرف جهت بررسی راه‌های کاهش تنش شد.

کاخ الیزه افزود: تحلیل ما مشابه تحلیل کرملین است که گفته است اشاره‌های مثبتی را در پی نشست‌هایی بین ماکرون و همتای اوکراینی و پوتین رصد کرده است.

در بیانیه کاخ الیزه تاکید شده است: تلاش‌های ماکرون چشم‌اندازهایی را باز کرد و ما مولفه‌های فکر کردن به راه‌حل‌هایی مورد توجه برای مشکلات کنونی را داریم.

الیزه در ادامه در سایه مسائل مهم و حساس و با وجود شرکای مختلف و در راستای اتفاقاتی که شاهدیم هشدار داد که باید مهلت نهایی جدیدی را تعیین کنیم و هیچ دستاورد فوری که در تمام این مسائل انتظار می‌رود، وجود ندارد.

در این بیانیه تاکید شد: پاریس ادامه مذاکرات در زمینه اجرای توافقات مینسک امضا شده در سال 2015 بین کی‌یف و جدایی طلبان حامی مسکو در شرق اوکراین با هدف پایان جنگ را بسیار مهم خواند.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین