|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۳۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال، دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و این میزان در دُز دوم کمتر است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، امشب در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، اظهار کرد: آنطور که مطالعات نشان می‌دهد، زندگی پساکرونایی ترسیم نشده است بلکه زندگی با کرونا ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات سازمان جهانی بهداشت عنوان می‌کند که مدرسه باید آخرین جایی باشد که بسته می‌شود و اولین جایی باشد که باز می‌شود، افزود: در 36 کشور، مدرسه ایرانی خارج از کشور داریم و گزارش‌های میدانی از این کشورها حاکی از این است که جایی را ندیدیم مدارس تعطیل باشد.

نوری با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 سال از کشورهای دیگر به جز یک یا دو کشور بهتر عمل کردیم، گفت: در حال حاضر 94 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال، دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و این میزان در دُز دوم کمتر است.

وی با بیان اینکه سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز به فعالیت آموزش و پرورش اضافه شده است، گفت: در حال حاضر حدود 15 میلیون و 300 هزار واجب‌التعلیم داریم که بیش از نیمی از آنها در دوره اول و دوم ابتدایی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام کرونا بازمانده از تحصیل داشتیم، اظهار کرد: این میزان نسبت به سال‌های گذشته که رصد کردیم، بیشتر شده است و تلاش می‌کنیم برای این گروه بسته‌های خاص آموزشی ارائه شود. البته ممکن است برخی بخواهند با روش‌های مختلف، درس بخوانند و بعدا در امتحان شرکت کنند که این جزو بازمانده از تحصیل نیست.

وی به وضعیت آموزشی کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سرانه فضای هر دانش‌آموز در دوران قبل از انقلاب 1.4 متر بود که اکنون به 5.2 متر رسیده است؛ همچنین در آن دوره 52 هزار مدرسه داشتیم که اکنون به 110 هزار مدرسه رسیده است.

نوری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب 100 هزار کلاس درس داشتیم که اکنون به 540 هزار کلاس درس رسیده است؛ از سوی دیگر تعداد اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی از 83 اردوگاه به 1394 اردوگاه و کانون تربیتی ـ فرهنگی رسیده است. البته این آمار منهای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی به افزایش مراکز رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در ابتدای انقلاب 26 مرکز رفاهی برای فرهنگیان داشتیم که اکنون به 550 مرکز رسیده است. همچنین اماکن ورزشی دو برابر شده است. در حوزه دانش‌آموزان استثنایی از تعداد 162 واحد به 1667 واحد است؛ ضمن اینکه در حوزه سمپاد از 5 مرکز به 708 مرکز در حوزه استعدادهای درخشان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش به اتفاقات مهمی که در دوران بعد از انقلاب در کشور انجام شد، گفت: تشکیل جامعه خیرین یکی از این اقدامات خوب بود که آنها همپای اعتبارات دولتی، کمک برای مدرسه‌سازی داشتند و خیرین مدرسه‌ساز بیش از 130 هزار کلاس درس را در کشور ساختند. سند تحول بنیادین 1390 بود که باید اجرا می‌شد اما اجرایش با تأخیر مواجه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین