|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۳۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: حملات صنعا، پاسخ به تجاوزات اماراتی و سعودی است و با این حال گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن در جریان گفت‌وگو با رادیوی فرانسوی "مونت کارلو"، خاطرنشان کرد، مردم یمن که از سال‌ها پیش توسط کشورهای متجاوز کشته می‌شوند حق دارند از خود و اراضی‌شان دفاع کنند.

وی در ادامه افزود: ما در حملات خود علیه متجاوزان و مزدوران، غیرنظامیان یا بازارها را هدف قرار نمی‌دهیم در حالیکه جهان منافق و در راس آن شورای امنیت حملات جنگنده‌های سعودی- اماراتی به سالن‌های شادی و عروسی و عزا و دارایی‌ها و منازل یمنی‌ها را مشاهده می‌کنند.

حبتور همچنین تاکید کرد، ملت یمن از حدود هفت سال پیش با حملات پیاپی امارات از طریق هواپیما و کشتی جنگی و همچنین موشک‌های دور برد متجاوزان سعودی و امارات رو به رو هستند.

نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن در عملیات خود علیه متجاوزان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تاکنون تنها از یک درصد از آنچه که برای کشتار شهروندان یمنی استفاده شده را استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد، درهای صلح در صنعا باز خواهد ماند، همانطور که صنعا برای صلح عادلانه و شرافتمندانه مردم یمن که از کرامت انسانی و آزادی آنها حفاظت کند، آماده خواهد بود.

حبتور در جریان این مصاحبه بسیاری از مسائل و پرونده‌های داخلی و بین‌المللی یمن را مورد بررسی قرار داد که مهمترین آنها مربوط به مقاومت مردم یمن در برابر ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی است.

وی در پایان از رادیو مونت کارلو به دلیل بی‌طرفی و نقش مثبت آن و اینکه این فرصت را به صنعا داد تا دیدگاه و مواضع خود را در سایه جنگ رسانه‌ای ائتلاف متجاوز بیان کند، تشکر کرد.

از سوی دیگر، حسین العزی، معاون وزیر خارجه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، محاصره، درد و رنج ملت یمن را وخیم کرده و  مانع ایجاد صلح می‌شود.

العزی در دامه افزود، تداوم محاصره، بی‌اعتنایی خطرناکی به درد و رنج ملت یمن است و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که به نفع هیچکس نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه یمن همچنین عنوان داشت، استقبال از ایده‌های سازنده صلحی که رهبری صنعا دارد مهم است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین