صمد نیکخواه بهرامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی"تدبیر و امید":
کد خبر: ۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کاپیتان تیم ملی کشورمان برای دومین بار لژیونر شدن را تجربه خواهد کرد. او برای نخستین بار به لیگ فرانسه رفت و آنطور که باید نتوانست در اروپا خودی نشان دهد اما این بار داستان فرق می کند.
صمد نيكخواه بهرامي بدون شك یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایران و آسیاست. او در طی این سال ها نقش چشمگیری در موفقیت های بسکتبال داشته است نقشی که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود. تکنینک صمد در اسیا زبانزد همه بسکتبال دوستان است و توانایی هایی که او دارد بر همگان آشکار است. حال امروز کاپیتان تیم ملی کشورمان برای دومین بار لژیونر شدن را تجربه خواهد کرد. او برای نخستین بار به لیگ فرانسه رفت و آنطور که باید نتوانست در اروپا خودی نشان دهد اما این بار داستان فرق می کند. او در یک کشور آسیایی به میدان خواهد رفت که همه او را می شناسند و به چشم یک ستاره به او می نگرند و صمد نگین بسکتبال آسیاست که این فصل در چین خواهد درخشید. او که این روزها در آمریکا به سر می برد درباره حضور در لیگ چین و  تصمیم جدیدش با ما صحبت کرد.

صمد بالاخره با چینی ها به توافق رسیدی؟
بله این فصل همراه تیم فوجیان خواهم بود و امیدوارم که تجربه خوبی باشد.

اما جایت در لیگ ایران خالی خواهد بود.
من می خواهم این انتقال را به فال نیک بگیرم و مطمئنا لیگ امسال ایران هم با حضور جوان ها دیدنی خواهد شد.



فوجیان تیم سیزدهم لیگ چین است؟

دوست دارم در این باره توضیحی بدهم چراکه احتمالا خیلی ها از لیگ چین و قوانین آن خبر ندارند و آنهم اینکه هر سال تنها 5 تیم آخر جدول لیگ چین می توانند برای تقویت تیم شان یک سهمیه آسیایی داشته باشند و عموما هم آن تیم هایی که بازیکن خوب آسیا می گیرند تا مراحل پایانی لیگ بالا می روند که نمونه آن هم تیم شاندونگ است که سال گذشته زید عباس و جکسون را گرفت و تا فینال هم بالا رفت اما امسال شاندونگ دیگر نمی تواند بازیکن آسیایی بگیرد و باید با همان دو بازیکن خارجی در رقابت ها حاضر شود.

الان زید عباس دیگر نمی تواند شاندونگ را همراهی کند؟
خیر زید عباس اردنی احتمالا به تیم «تیانجین» خواهد پیوست که فصل گذشته به عنوان ماقبل آخر دست یافته است.

حالا تیم فوجیان را چطور می بینی؟
هدف این تیم حضور در پلی آف است و با تیمی که بسته اند بدون شک به آن خواهیم رسید. در بین این 5 تیم پائین جدول فوجیان بهترین شرایط را دارد. ما دو بازیکن آمریکایی بسیار خوب داریم که در کنار بازیکنان جوانی همچون وانگ ژیلین می توانیم خودی نشان دهیم. به نظر من این تیم نتیجه خوبی در پایان فصل خواهد گرفت و من هم مثل همیشه فقط به حضور در فینال فکر می کنم.

از کی به آنها می پیوندی؟
من از اول اکتبر این تیم را همراهی خواهم کرد.

قراردادت چطور است و تا کی باید چین بمونی؟
اگر به پلی آف بروند که باید بمانم و تا هرجایی که بالا روند من هم آنها را همراهی خواهم کرد و اگر در چین بازی نداشته باشم و لیگ ایران همچنان ادامه داشته باشد برای پلی آف به مهرامی ها خواهم پیوست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین