|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۳۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: این کمیسیون مصوب کرد حق امتیاز و حق سهم دولت از اپراتورها ۲ درصد افزایش پیدا کند.

 رحیم زارع با اعلام این خبر گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد اپراتورها سال آینده علاوه بر قیمت هر پیامک، ۳ تومان از کاربران دریافت کنند که ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد حاصل از دریافت این هزینه، برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی به بهزیستی اختصاص داده می‌شود.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس همچنین موافقت کرده ۵۰۰ میلیارد تومان از همان منبع درآمدی به وزارت ارتباطات برای شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده شود.

در نشست امروز این کمیسیون، موافقت شده تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش حق امتیاز دولت از اپراتورها(کارور)، صرف توسعه زیرساخت همان اپراتور در بستر شبکه ملی اطلاعات شود.

به علاوه، منابع حاصل از حق سهم دولت از کارور‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، مازاد بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، برای اموری مانند حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال و سرمایه گذاری در آن، توجه به توسعه هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات قرار بگیرد.

کمیسیون تلفیق مجلس موافقت کرد ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از معلولان شدید تحت پوشش بهزیستی در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

پس از پایان بررسی‌های کمیسیون تلفیق بر روی لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس در نشست علنی، رأی نهایی را به مصوبات می‌دهند که این مصوبات باید به تأیید شورای نگهبان هم برسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین