|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۳۳۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

وزارت خارجه آمریکا به مناسبت اولین سالگرد کودتای خونتا در میانمار مصادف با اول فوریه تحریم‌هایی را علیه تجار، یک شرکت‌ و شخصیت‌های قضایی و پارلمانی به دلیل نقش‌شان در حمایت از کودتای نظامی و تقویت آن اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای امروز،‌ دوشنبه توضیح داد: در اولین سالگرد کودتا، آمریکا تحریم‌هایی را علیه مدیریت خریدهای وابسته به فرمانده کل خدمات دفاعی، مرد دفاع یعنی تای زا حامی تجاری برجسته حکومت نظامی میانمار و فرزندانش هتو هتت تای زا و بای فیو تای زا اعمال کرد.

این وزارتخانه توضیح داد: تحریم‌ها همچنین تاجر جاناتان میو کیاو، حامی تجاری دولت نظامی این کشور و شرکت خدمات و لجستیکی به نام کی تی را هدف قرار داد.

تدابیر همچنین شامل تعیین تون تون او رئیس دادگاه عالی، دادستان فدرال، تید او،‌ رئیس اتحادیه دادستانی کل، تین او،‌ رئیس کمیته مبارزه با فساد، به دلیل نقش‌شان در تقویت نظام خونتا در نابودی حاکمیت قانون و موسسات دموکراتیک در میانمار می‌شود.

چهارشنبه گذشته واشنگتن به موسسات مالی و سرمایه‌گذاران نسبت به همکاری در میانمار هشدار داد و گفت، تدابیر ارتش از زمان کودتا در سال گذشته میلادی فضای کار در این کشور را ناامن کرده است.

در هشدار مشترک وزارتخانه‌های خارجه، تجارت و خزانه‌داری آمریکا آمده است: کودتا و نقض‌های بعدی به رهبری ارتش منجر به خسارات گسترده به محیط اقتصادی و تجاری میانمار شده و باعث شده دستاوردهای محقق شده در دوره گذار 10 سال به سمت دموکراسی از بین برود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین