کد خبر: ۳۳۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴


پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی و مسائل پیرامونی صحبت کرد.

رحمان رضایی در خصوص دیدار ایران مقابل عراق اظهار داشت: بازی خوبی از سوی ملی‌پوشان شاهد بودیم و عملکرد قابل قبولی داشتند و علاوه بر گلی که زدند می‌توانستند چند گل دیگر هم بزنند. هرچند که عملکرد تیم ملی ایده آل نبود و اشکالاتی وجود داشت ولی در مجموع برایند مثبتی داشت و ایراداتی هم که وجود دارد باید در طول فرصتی که در اختیار داریم برطرف شود تا با ایرادات کمتری در دیدارهای بعدی حاضر شویم.

وی افزود: مشکل اصلی تیم ملی این است که دوره اردوها و تمرینات کوتاه است و سرمربی تیم ملی فرصت این را ندارد که میان بازیکنان هماهنگی ایجاد کند و تفکرات تاکتیکی را در جلسات تمرینی محدود بین بازیکنان جا بیاندازد و این موضوع خودش را در بازی‌ها نشان می‌دهد. به نظرم حالا که صعودمان قطعی شده باید به دنبال برنامه ریزی دیدارهای تدارکاتی در یک سال باقی مانده تا جام جهانی باشیم. اردوها و بازی های تدارکاتی متعدد با تیم‌های بزرگ و مطرح دنیا لازم داریم. با تیم‌های آفریقایی و آمریکایی و اروپایی باید انقدر بازی انجام دهیم تا در جام جهانی بدون مشکل به مصاف حریفان برویم. اگرچه شاید به واسطه نتایج عملکرد تیم ملی خوب به نظر برسد ولی با این شیوه و شکل و شمایل در جام جهانی قطعاً به مشکل خواهیم خورد.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با عملکرد خط دفاع تیم ملی عنوان کرد: عملکرد دو مدافع میانی ما در مجموع خوب بود ولی 2-3 اشتباه بد داشتند که در نتیجه جایگیری و ناهماهنگی اشتباه صورت گرفت یک موقعیت روی هوا و دو موقعیت روی زمین به حریف دادیم که نباید اینطور باشد و مقابل تیم‌های قدرتمندتر این موقعیت‌ها برای ما دردسرساز خواهد شد. زوج خلیل زاده و کنعانی‌زادگان در مجموع خوب هستند ولی باید به واسطه تمرینات تخصصی و هماهنگی بیشتر شرایط بهتری پیدا کنند. در نیمه دوم که خط دفاع ما بالا بازی می‌کرد موقعیت زیاد به حریف ندادیم ولی در کل همانطور که گفتم این شیوه اشکالاتی دارد که باید رفع شود.

رضایی در مورد انتقاداتی که بابت دعوت از کنعانی زادگان صورت گرفته گفت: به هر حال حاشیه‌هایی برای کنعانی‌زادگان ایجاد شد که برای برخورد قانونی با آن باید مراجع ذی صلاح تصمیم بگیرند ولی وقتی محرومیتی برای بازیکن در نظر گرفته نشده این اختیار با سرمربی تیم است که از او استفاده کند یا نکند. برخی مربیان سخت‌گیری به خرج می‌دهند و برخی به فکر منافع فنی تیم هستند. ما از پشت پرده خبر نداریم و نمی‌دانیم چه صحبتی میان طرفین برقرار شده شاید از کنعانی زادگان تعهد گرفتند و او را توبیخ کردند و شاید عذرخواهی کرده باشد و ما از چیزی خبر نداریم ولی از لحاظ فنی دعوت او خوب بود و برای تیم ملی هم مفید بود.

وی در رابطه با اینکه عده‌ای هنوز این تیم و نتایجش را محصول عملکرد کی‌روش می‌دانند خاطرنشان کرد: اصلاً این موضوع صحت ندارد. تعداد قابل توجهی از این بازیکنان در زمان کی‌روش در ترکیب اصلی تیم ملی حضور نداشتند و بعداً اضافه شدند و ضمن اینکه شکل و شمایل بازی و سبک بازی و سیستم تیم به هیچ عنوان شباهتی به زمان کی‌روش ندارد و حتی سایه‌ کی‌روش هم روی این تیم دیده نمی‌شود. یک سری از بازیکنان با کیفیت در این نسل ظهور کردند و هنوز مشغول بازی هستند. کی‌روش چیزی برای فوتبال ما نگذاشت و چیزهایی که با خودش برد بیشتر از داده‌هایش است و نباید او را عامل موفقیت های کنونی بدانیم. در مورد اسکوچیچ هم عملکردش همانطور که توضیح دادم خوب بوده ولی اشکالاتی وجود دارد که تا جام جهانی باید رفع شود تا مقابل تیم‌های بزرگ به مشکل نخوریم.

پیشکسوت فوتبال در مورد حضور بانوان در ورزشگاه گفت: اتفاق خوبی بود و بانوان هم مثل آقایان در این بازی آمدند و تیم ملی را تشویق کردند و دیدیم هیچ اتفاق بدی رخ نداد و همه‌اش اتفاق خوب و جالب توجه بود. نمی‌دانم چرا در این موضوع تا این اندازه تعلل صورت گرفت و سال‌های قبل و خیلی زودتر از این می‌شد که چنین شرایطی فراهم کرد تا بانوان هم به ورزشگاه بیایند. امیدوارم یک روز این موضوع عادی شود و دیگر در هیچ مصاحبه‌ای پرسیده نشود که نظرات در مورد حضور بانوان چیست و این یک موضوع عادی باشد.

رضایی در پایان در مورد طلبش از باشگاه ذوب آهن عنوان کرد: قرار است تا هفته آینده تکلیف این موضوع مشخص شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین