|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۳۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به روسیه اظهار کرد: در امتداد سیاست توسعه متوازن روابط بین المللی با کشورهای جهان با اولویت قراردادن کشورهای همسایه و منطقه ای که در حوزه اقتصادی از اولویت بیشتری برخوردارند پس از سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و ترکمنستان رئیس جمهور سفری به روسیه داشتند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی که بیش از ۷۰۰ نفر کشته در روز در روسیه وجود داشت شرایط برای برگزاری سفر مساعد نبود اما طرفین به دلیل برنامه ریزی قبلی و تاکید بر اهداف و جلوگیری از تاخیر رسیدن به نتایج، این گونه تدبیر کردند که پروتکلهای را مبتنی بر حفظ احترام متقابل انجام دهند و سفر انجام شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در این چارچوب سفر رئیس جمهور به روسیه پربار بود، ادامه داد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین برگزار شد و علاوه بر آن سخنرانی رئیس جمهور در دوما نیز با استقبال زیادی رو به رو شد و ملاقات ها دربازه زمانی کوتاه کم نظیر بود.

سخنگوی دولت با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به روسیه یادآورشد: در خصوص دستاوردها هم در موضوعات دوجانبه ، چندجانبه، منطقه ای و بین المللی مباحث متعدد مطرح شد. در این سفر نگاه ها نزدیک و توافقات گسترده و قابل قبول بود. برخی قراردادها در همان زمان سفر نهایی شد و برخی از قراردادها و توافقات بلافاصله پس از جلسه روسای جمهور که جلسه نتیجه محور و عمل گرایانه ای بود به مقامات ابلاغ شد و برنامه ریزی ها برای تحقق آن آغاز شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین