|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه دایر بر وجود یک رویه نادرست، غیرمنطقی و هزینه‌زا در زمینه تخریب و قلع و قمع ابنیه غیرمجاز گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه ای کار مثبتی را شروع کرده است.

وی افزود: سواحل رودخانه ها و دریاها ابتدا توسط دستگاه های دولتی و سپس توسط مردم تصرف و ساختمان سازی شده است. اگر واقعا دستگاه قضایی با همین حدت و شدت برخورد کند و افراد اعمال نفوذ نکنند؛ کار مثبت و خوبی است و نتیجه خوبی را بدنبال دارد البته درست است به بیت المال خسارت وارد می کند ولی چاره ای نیست و  از طرفی محیط زیست حفظ می شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: تخریب ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات، عین قانون است و زمانی که بنای غیر مجازی ساخته می شود؛ ماده 100 حکم به تخریب می دهد و باید این حکم اجرا شود و عملا می بینیم که کمتر این احکام اجرا می شود.

این حقوقدان تاکید کرد: مبارزه با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات باید مبتنی بر سیاست های پیشگیرانه باشد و باید جلوی این گونه تخلفات گرفته شود ولی متاسفانه اغلب این تخلفات با زد و بند انجام می شود.

علیزاده طباطبایی یادآور شد: همانطور که اعلام شد ساختمان قوه قضاییه مربوط به قبل از انقلاب بوده است و در اراضی ساحل رودخانه ساخته شده بود که حکم به تخریب دادند و باید اجرا می شد؛ البته ممکن است عده ای ناراضی باشند و آن هم به دلیل این است که منافعشان به خطر می افتد.

وی در پایان گفت: باید قوه قضاییه بدون ملاحظه‌ی منافع اشخاص، منافع عمومی را در نظر بگیرد و طبق قانون حکم صادر و اجرا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین