|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۳۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

فارس: خبرگزاری فرانسه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان حضور یافتند.

به گفته مقاماتی در این سازمان به خبرگزاری فرانسه، سه دیپلمات ایرانی هفته گذشته وارد شهر «جده» شدند تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. این افراد هم اکنون در دفتر نمایندگی ایران در جده مستقر هستند و در نشست امروز این سازمان حضور یافتند. در تاریخ ۲۲ مارس قرار است تا وزرای خارجه کشورهای عضو در اسلام آباد پاکستان حضور یابند و نشست امروز در جده برای آماده سازی مقدمات برگزاری نشست اسلام‌آباد بود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در تاریخ دوم دی ماه گفته بود که تهران موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های خود که به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده قرار است مشغول به کار شوند، دریافت کرده است. دولت سعودی در پنج سال گذشته از صدور ویزا برای نمایندگان ایران امتناع کرده بود.

به گفته امیر عبداللیهان ایران آماده است که هیأت‌های فنی دو کشور از سفارتخانه‌ها بازدید کرده و سفارتخانه‌ها و مقدمات کار را فراهم کنند تا روابط به حالت طبیعی خودش برگردد.

امیر عبداللهیان با این حال تأکید کرده بود که ولی باید منتظر ماند و دید که این اتفاق در چه زمانی و در نتیجه کدام مرحله مذاکرات ایران و عربستان در بغداد رخ خواهد داد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در ۲۷ دی ماه نیز گفته بود که  تمرکز تهران بر آغاز فعالیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده است.

در مقابل «حسین ابراهیم طه»، دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی نیز چندی پیش با ارسال پیام‌هایی برای آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان، نسبت به تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ابراز آمادگی کرده بود.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین