|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
وي افزود : متعاقبا طي روزهاي 25 تا 27 دي هيات‌هاي مذاکره‌کننده ايراني و آمريکايي در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دي نيز مذاکرات ايران و 1+5 در سطح معاونين برگزار خواهد شد.
 سيد‌عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران از رايزني‌هاي محمد‌جواد ظريف وزير امور خارجه با همتاي آمريکايي خود و نيز معاون وزير خارجه روسيه خبر داد. معاون وزير امورخارجه در گفت‌و‌گو با ايرنا به ديدار‌هاي پيش روي تيم ايران با کشورهاي 1+5 به صورت دو و چند جانبه در ژنو اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه 22 دي «سرگئي ريابکوف» معاون وزير خارجه روسيه و نماينده آن کشور در مذاکرات هسته‌اي جهت مذاکرات و رايزني‌هاي دوجانبه هسته‌اي به ايران سفر مي‌کند. عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران اظهار داشت: ريابکوف در مدت زمان حضور در ايران همچنين با دکتر ظريف وزير امور خارجه ديدار خواهد کرد.

عراقچي افزود: روز چهارشنبه 24 دي نيز دکتر ظريف و جان کري وزير امور خارجه آمريکا به ژنو خواهند رفت تا پيش از مذاکرات دوجانبه معاونين خود با يکديگر ديدار کنند و راهنمايي‌هاي لازم را به عمل آورند.

وي افزود : متعاقبا طي روزهاي 25 تا 27 دي هيات‌هاي مذاکره‌کننده ايراني و آمريکايي در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دي نيز مذاکرات ايران و 1+5 در سطح معاونين برگزار خواهد شد. عراقچي افزود : قبل و بعد از اين مذاکرات، با بقيه اعضاي 1+5 نيز به صورت دو جانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.

پس از تمديد هفت ماهه مذاکرات‌، نمايندگان ايران و 1+5 در سطح معاونان وزراي خارجه 24 تا 26 آذر ماه در شهر ژنو سوييس با يکديگر مذاکره کردند که آخرين دور مذاکرات طرفين در سال 2014 ميلادي بود. نمايندگان ايران و 1+5 پس از آنکه تا سوم آذر ماه / 24 نوامبر به توافق جامع دست نيافتند مذاکرات را تا هفت ماه و هفت روز ديگر تا اول جولاي 2015 ميلادي تمديد کردند. به اين ترتيب توافق ژنو براي دومين بار تمديد شد. پيش‌بيني مي‌شود در 4 ماه اول دوره تمديد، طرفين به توافق کلي يا سياسي دست يابند و در سه ماه بعدي، جزييات و ضمائم توافق را مکتوب کنند.

منبع: مردم سالاری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین