|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۳۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

در نظرسنجی که تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، بیش از ۵۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی مخالف معامله دادستانی با نتانیاهو بوده و ۳۹ درصد آنها موافق ادامه کار کابینه فعلی در صورت برکناری او هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، طبق گزارش‌ها از تلاش‌هایی که برای سازش دادگاه و متهم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند و او را هفت سال از عرصه سیاسی دور خواهد کرد، نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد اسرائیلی‌ها مخالف این اقدام و ۳۰ درصد موافق آن هستند.

در همین راستا آمارها حاکی از این هستند که اگر نتانیاهو از عرصه سیاسی خارج شود، ۳۹ درصد اسرائیلی‌ها با ادامه کار کابینه فعلی موافق بوده، ۲۸ درصد خواستار برگزاری انتخاباتی جدید هستند و ۲۴ درصد نیز می‌خواهند کابینه جدیدی به ریاست لیکود در کنست فعلی (پارلمان رژیم صهیونیستی) تشکیل شود.

طبق نتایج این نظرسنجی، چهره‌ای که در میان ساکنان اراضی اشغالی بالاترین شانس را برای جایگزینی نتانیاهو دارد، نیر برکات، عضو کنست است که بالاترین درصد را با اختلاف زیاد با دیگر گزینه‌ها دارد، در واقع ۲۶ درصد شهروندان اسرائیلی می‌خواهند برکات رئیس اپوزیسیون شود و تنها ۹ درصد حامی یولی ادلشتاین و هشت درصد نیز حامی یسرائیل کاتس و هشت درصد دیگر نیز موافق گلعاد اردان هستند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که اگر در این دوره انتخابات برگزار شود، چه اتفاقی خواهد افتاد، اعلام کردند: حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۳ کرسی را به دست خواهد آورد، حزب آینده‌ای هست به ریاست یائیر لاپید ۱۸ کرسی و حزب‌های "شاس" به ریاست ارییه ادرعی و "آبی سفید" به ریاست بنی‌گانتس هر کدام ۹ کرسی، حزب کار به ریاست میراو میخائیلی هفت کرسی، اتحاد یهودیت توراتی، صهیونیسم مذهبی، لیست مشترک و اسرائیل بیتنا هر کدام شش کرسی، لیست یکپارچه عربی و یمینا هر کدام پنج کرسی، حزب مرتز و "تکفا حداشا" هر کدام چهار کرسی به دست می‌آورند.

طبق نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حزب لیکود با ریاست نیر برکات ۲۹ کرسی و با ریاست یولی ادلشتاین ۲۰ کرسی و با ریاست یسرائیل کاتس ۱۹ کرسی به دست می‌آورد و در سه سوال حزب آینده‌ای هست، در جایگاه دوم باقی می‌ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین