|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۳۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
افت قیمتهای نفت مشکلاتی را برای کشورهای تولیدکننده ای مانند ونزوئلا که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است، به همراه داشته است.
 رئیس جمهور ونزوئلا قرار است به منظور گفتگو درباره افت قیمتهای نفت به عربستان سعودی و دو کشور دیگر عضو اوپک سفر کند.

به گزارش خبرگزاری داوجونز، دولت کاراکاس اعلام کرد: نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا قرار است که به دنبال سفرش به چین، به منظور گفتگو درباره افت قیمتهای نفت به عربستان سعودی و دو کشور دیگر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سفر کند.

خبر سفر مادور در بحبوحه تداوم افت قیمتهای جهانی نفت اعلام شده است؛ قیمت نفت خام برنت دریای شمال در اوایل صبح روز چهارشنبه (١٧ دیماه) به زیر ٥٠ دلار برای هر بشکه رسیده بود که پایین ترین رقم در ٥ سال و نیم اخیر است.

افت قیمتهای نفت مشکلاتی را برای کشورهای تولیدکننده ای مانند ونزوئلا که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است، به همراه داشته است.

بنا بر ارزیابیهای بانک دویچه، ونزوئلا برای تعادل بودجه خود امسال به میانگین قیمت حدود ١١٧,٥ دلار برای هر بشکه نفت نیاز دارد.

مادورو پیش از این بدون ارائه جزئیات، گفته بود:  وی پس از سفر به چین به کشورهای عضو اوپک نیز خواهم رفت تا تلاشهای درسطح بالا برای ایجاد راهبردی جهت تقویت قیمت نفت را ادامه دهیم و به تقویت اوپک کمک کنیم.

اقتصاد ونزوئلا با آغاز سقوط قیمت نفت، در ٩ ماه نخست سال ٢٠١٤ میلادی به شدت تحت فشار قرار گرفت و ذخایر ارزی آن به شکلی چشم افسا کاهش یافت.

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که در سال ٢٠١٥ دولت به تامین مالی نیاز دارد اما گرفتن قرض از بازارهای بین المللی بسیار گران است و برای همین نمی توان این کار را کرد.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین