|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۳۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

مدیرکل غرب آسیا وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر یک دیپلمات طالبان در اسلام‌آباد در مورد خط مرزی "دیورند" گفت که سفیر افغانستان مرز بین دو کشور را به رسمیت نمی‌شناسد، اما از پاکستان انتظار دارد آنان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، سید رسول موسوی در توییتی در واکنش به اظهارات گفت: ‏یک بحث نظری، حقوقی بسیار جالب در موضوع شناسایی؛ قلمرو( مرز مشخص ) - جمعیت- حکومت و حاکمیت از ضروریات شناسایی است. سفیر افغانستان در پاکستان مرز بین دو کشور را به رسمیت نمی شناسد و آن را ‎خط_دیورند می نامد، اما از پاکستان انتظار دارد آنان را به رسمیت بشناسد.

سردار احمد خان شکیب، سفیر امارت اسلامی در پاکستان اخیرا در گفت‌وگویی گفته است، تصمیم‌گیری در باره خط دیورند از صلاحیت‌های نظام کنونی در کابل نیست، بلکه مردم افغانستان می‌توانند در این باره تصمیم بگیرند.

سردار احمد خان که به تازگی از سوی امارت اسلامی در اسلام‌آباد به عنوان سفیر معرفی شده است، از پاکستان خواست که امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد.

صحبت‌های سفیر امارت اسلامی در اسلام‌آباد در حالی ابراز می‌شود که اخیرا تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان بر سر حصارکشی در امتداد خط دیورند بالا گرفته است.

وی گفته است که ما نمی‌توانیم در باره خط دیورند از منظر دولتی تصمیم‌گیری کنیم. این تصمیم من یا وزیر خارجه یا کل دولت نیست، این تصمیم باید به گونه بسیار جامع از سوی ملت افغانستان اتخاذ شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین