|
|
امروز: دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
توفیقی در ادامه گفت: درواقع این ستاد نه تولید کننده و نه مصرف کننده تکنولوژی است بلکه حمایت و پشتیبانی از عرضه کننده و توسعه بازار را بر عهده دارد.
 دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری در صنعت نفت،‌ گاز و ذغال سنگ با تاکید بر ضرورت ایجاد یکپارچگی در صنعت نفت گفت: ظرفیت‌های بالایی در صنعت نفت کشور وجود دارد و تنها مشکل ما ایجاد یکپارچگی در این صنعت است.

 دکتر جعفر توفیقی عصر چهارشنبه در مراسم ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با اشاره به آغاز فعالیت ستاد توسعه فناوری و نوآوری در صنعت نفت،‌ گاز و ذغال سنگ گفت: در ماه گذشته با تدبیر معاونت علمی این ستاد شکل گرفت و مهم‌ترین موضوع در شکل گیری این ستاد این است که ما چه نقشی می‌توانیم در توسعه تکنولوژی در صنعت نفت،‌گاز و ذغال سنگ داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گفته می‌شود این ستاد به نیابت وزارت نفت مسوولیت برنامه‌ریزی توسعه تکنولوژی را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: ما در این ستاد به هیچ وجه مدافع این نظریه نبوده‌ایم و در واقع این ستاد زیرساخت ارتباطی است که درصدد پرکردن شکاف بین عرضه کننده بین علم و فناوری و متقاضیان است.

توفیقی در ادامه گفت: درواقع این ستاد نه تولید کننده و نه مصرف کننده تکنولوژی است بلکه حمایت و پشتیبانی از عرضه کننده و توسعه بازار را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: این ستاد به هیچ وجه دنبال ساختار سنگین و موازی کاری نیست و از همه ظرفیت‌های درون صنعت نفت استفاده می‌کند تا این حوزه، تسهیل کننده‌ای داشته باشد.

توفیقی تاکید کرد: اگر وزارت نفت، بازار مناسبی را برای عرضه کنندگان تکنولوژی داشته باشد می‌توانیم در این مسیر تحول جدیدی را شکل دهیم.

استاد دانشگاه تربیت مدرس، نزول قیمت نفت را تهدیدی عنوان کرد که کشورهای با اقتصاد منبع پایه را دنبال می‌کند و گفت: از هر تهدیدی باید فرصت جدیدی خلق کنیم و باید هرچه زودتر دست در دست هم دهیم و اقتصاد منبع پایه را به اقتصاد دانش پایه تغییر شکل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید ما دارای ظرفیت‌های بالایی در صنعت نفت کشور هستیم و تنها مشکل ما دراین حوزه ایجاد یکپارچگی در این صنعت است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین