|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
محمدعلی علومی از تلاش‌های گروهی از روزنامه‌نگاران باسابقه کشور برای تاسیس یک فصلنامه با محوریت فرهنگ اقوام مختلف ایران خبر داد.

محمدعلی علومی، نویسنده و محقق گفت:‌ این روزها عده‌ای از روزنامه‌نگاران قدیمی و باسابقه کشور در پی تاسیس یک فصلنامه فرهنگی هستند که محور اصلی آن اقوام مختلف ایران است. هنر و ادبیات سراسر کشور، فرهنگ مردم و طنز 3 محور اصلی این مجله و جای خالی‌شان در فضای مطبوعات کشور، انگیزه اصلی تاسیس آن است.

وی افزود: جای تقریباً خالی ادبیات و هنر در فضای مطبوعات کشورمان باعث شد که به فکر راه انداختن چنین فصلنامه‌ای که امکان ماهنامه‌شدنش هم وجود دارد، بیفتیم. متاسفانه بخشی از هنرمندان ایران این موضوع را از یاد برده‌اند که وظیفه اصلی در تولید ادبی و هنر، ایجاد همدلی میان اقوام مختلف و مسائل مبتلابه زندگی جمعی است. به همین دلیل است که نمونه‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم که مجلات و نشریه‌ها فقط به گروه فکری و فرهنگی خود یا اندیشه‌ای که به آن علاقه‌ دارند، می‌پردازند.

این محقق در ادامه گفت: این مهم معمولاً از یاد برده می‌شود که اتفاقاً پایه اصلی در هنر و اندیشه، متعلق به همه اقوام است و این در واقع اقوام هستند که اندیشه این کشور را ساخته‌اند. متاسفانه خیلی از روزنامه‌نگاران و همکاران عرب و کرد به من گفته‌اند که ما اصلا خودمان را ایرانی نمی‌دانیم؛ چون اگر ایرانی بودیم، حداقل کمی به ما و فرهنگمان می‌پرداختند.

علومی گفت: با این پیشنیه‌ها بود که تصمیم به برپایی یک فصلنامه گرفته شد. هنوز نام فصلنامه قطعی نشده ولی گروه اصلی و در واقع هیئت مدیره آن تشکیل شده که من یکی از آن‌ها هستم. من پیشنهادهایی برای اسم مجله دارم. اسم‌های پیشنهادی‌ دوستمانمان هم همه با رویکردی انتخاب شده‌اند که نام ایران را برجسته کنند.

نویسنده کتاب «سوگ مغان» ادامه داد: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار برای فصلنامه پیدا شده که قصد دارد کار فرهنگی انجام دهد و هزینه‌های نشریه را تقبل کند تا در نتیجه یک مجله برای کار همه اقوام ایرانی وجود داشته باشد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین