|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۳۳۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

شبکه خبر: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تحقیقات نشان داد، با تزریق دُز سوم واکسن، ایمنی بدن در برابر ویروس به طور مضاعف افزایش می‌یابد.

دکتر مختاری در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب تاکید کرد: آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، اما این توفیق نباید باعث غرور یا بی احتیاطی شود، چون امکان هجوم امیکرون در هفته های آتی وجود دارد.

او افزود: خبر خوب در ماه‌های اخیر این بود که تحقیقات نشان داد، با تزریق دُز سوم واکسن، ایمنی بدن در برابر ویروس به طور مضاعف افزایش می‌یابد.

او درباره تفاوت‌های امیکرون و دلتا توضیح داد: این سویه با داشتن کشندگی کمتر، اما هنوز معلوم نیست چه عوارضی بر مبتلایان خواهد داشت؛ بنابراین شیو ه نامه‌ها باید همچنان دقیق رعایت شوند.

دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دیگر میهمان برنامه گفت: نخستین محموله واکسن کووپارس شامل ۵ میلیون دُز از اواخر آبان برای تحویل به وزارت بهداشت آماده شده است.

تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا
او افزود: برای تولید ۲۰ میلیون دُز واکسن در ۲ ماه آتی آمادگی داریم، اما برای سال بعد تکلیف ما مشخص نیست.

دکتر علی اسحاقی ادامه داد: تحقیقات انجام شده در فاز سوم آزمایش بالینی کووپارس نشان داد که این واکسن روی سویه دلتا اثربخشی خوبی دارد و تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا خواهد بود.

واکسن پاستوکووک، ۹۶.۵ درصد ایمنی دارد

رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه برنامه و در ارتباط تلفنی گفت: واکسن پاستوکووک روی ۲۴ هزار نفر در کشور مورد مطالعه قرار گرفت و گزارش نهایی کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن پاستوکووک نشان می‌دهد که در ۹۶.۵ درصد افراد دریافت کننده این واکسن، ایمنی مناسب برای پیشگیری از بستری و ابتلا به نوع شدید بیماری ایجاد می‌شود که نتیجه بسیار خوبی است.

دکتر بیگلری افزود: این واکسن تنها واکسن در دنیاست که همراه واکسن اصلی، دُز یادآور هم تولید کرده است.

او گفت: خوشبختانه این واکسن با استقبال زیاد مردم کشورمان روبه رو شده است. تا کنون ۱۵ میلیون دُز این واکسن تولید شده و ۸ میلیونِ آن، به وزارت بهداشت تحویل داده شده و ۷ میلیون باقیمانده هم در انتظار تحویل است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین