|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به سو ءتفاهم درباره طرح بیمه زنان خانه دار و اجرای آن به عنوان شروط ضمن عقد، گفت: باید بگویم این موضوع به عنوان جایگزین مهریه نیست.
  «شهیندخت مولاوردی» پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: طرح بیمه زنان خانه دار به عنوان شروط ضمن عقد به عنوان جایگزین مهریه نیست و چنین است که زنان به جای درخواست حقوق غیر مادی ضمن عقد، بتوانند بیمه زنان خانوار را درخواست کنند.

وی در رابطه با بیمه زنان خانوار اظهار داشت: در چهار قالب این لایحه را پیش بینی کرده ایم تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همچنین به وزارت دادگستری پیشنهاد داده ایم، موضوع پرداخت حق بیمه زنان خانه دار به صورت شروط ضمن عقد در دفترچه های عقد آورده شود و حتی اگر این اتفاق نیفتاد در قبال بذل مهریه و یا تقلیل مهریه این اتفاق بعد از ازدواج محقق شود.

مولاوردی اضافه کرد که در صورت تمایل، زنان به جای درخواست شروط غیر مالی ضمن عقد، بیمه را درخواست کنند.

وی درباره لایحه تشدید مجازات اسید پاشی نیز توضیح داد: همزمان با اتفاقات رخ داده که به صورت سلسله وار تکرار شد، گزارشات و بررسی های لازم را انجام داده ایم که گزارش مستندی به رییس جمهوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارایه شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با همکاری قوه قضاییه در حال انجام کارهای کارشناسی در این ارتباط است و امید است مجازات اسیدپاشی تشدید شود.

مولاوردی با اشاره به این که ملاقات هایی با قربانیان اسید پاشی در تهران در بیمارستان داشته است، گفت: وضعیت «سهیلا جورکش» را پیگیری می کنم، البته هنگامی که در شبکه های اجتماعی به نقل از پدرش شکایت هایی منعکس شد با وی تماس گرفتیم که آن ها را تکذیب کرد و گفت وزیر بهداشت پیگیر جریان درمان دخترمان است.

وی با اشاره به این که «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری؛ در اصفهان با سایر قربانیان اسیدپاشی ملاقات هایی داشته است، افزود: پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از قربانیان و تشکیل صندوق نیز در حال بررسی و قرار است سازوکارهای لازم برای آن اندیشیده شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در مورد اقدامات دولت در خصوص توازن کار و زندگی برای زنان اظهار داشت: همانطور که دولت و نظام به دنبال توسعه متوازن است، در حوزه زنان و خانواده نیز به انواع تعادل نیاز داریم.

مولاوردی اضافه کرد: توازن و تعادل بین کار و زندگی در دستور کار ما قرار دارد تا توازن بین نقش های چندگانه زنان در حوزه همسری، مادری، کارمندی و فعالیت های اجتماعی به وجود آید و دولت در این زمینه تلاش های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: توازن بین کار و زندگی در دستور کار سازمان ملل نیز قرار دارد و ما نیز از هر فرصتی برای دستیابی به این هدف استفاده خواهیم کرد و در اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری، اصلاح نظام اداری و لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در شرایط خاص به این موضوع رسیدگی کرده ایم.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: البته نظر کارشناسی این بود که تمام کارمندان زن و مرد که فرزند زیر هفت سال، همسر معلول و بیمار صعب العلاج دارند شامل این قانون شوند اما این طرح رای نیاورد.

مولاوردی با اشاره به این که تلاش می کنیم در برنامه ششم نیز جایگاه خاصی به زنان و خانواده اختصاص یابد، ادامه داد: در مورد تاسیس مهدکودک ها در داخل و جوار شرکت ها نیز با ترویج تغذیه با شیر مادر تلاش هایی داشته ایم و همچنین موضوع ساعت کار شناور نیز در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین