|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۳۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا تصریح کرد: اگر تلاش‌هاي سايپا در زمينه تأمين ACU صورت نمي‌گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهاي ناقص اين مجموعه از ۱۸۰ هزار دستگاه نيز فراتر مي‌رفت.
معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا با اشاره به مشکل تولید برخی محصولات به‌صورت ناقص، گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین و بیشترین کمبود قطعه، در زمینه تامین، قطعه مهم ACU یا سیستم کنترل ایربگ است.

به گزارش سایپانیوز؛ مسعود پروین افزود: شرکت‌های توليدكننده داخلي ايربگ، زیر مجموعه های اين قطعه را وارد كشور مي‌كنند و همراه ساير قطعات ايربگ در قالب مجموعه به خودروسازان تحويل مي‌دهند؛ اما به‌دليل بحران جهاني كمبود چيپ‌ست‌ها و قطعات نيمه‌هادي نظیر IC مورد استفاده در ACU، امكان تأمين و تحويل به‌موقع اين قطعه از سازندگان داخلي سلب شده و خط مونتاژ موجود در كشور نيز به‌علت كمبود IC متوقف شده است.

وی ادامه داد: از انتهاي سال گذشته با تداوم عدم تأمين ACU به‌ميزان مورد نياز توسط تأمين‌كنندگان داخلي و افزايش خودروهاي ناقص كف كارخانه، تأمين قطعه مذكور در دستور كار گروه سايپا قرار گرفت و با تدبیرها و روش‌های مختلف بخشی از نیاز این شرکت به اين قطعه تأمين شد كه در نهايت تسريع در تحويل خودروهاي ناقص و عرضه بيشتر به بازار را به همراه داشت.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا تصریح کرد: اگر تلاش‌هاي سايپا در زمينه تأمين ACU صورت نمي‌گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهاي ناقص اين مجموعه از ۱۸۰ هزار دستگاه نيز فراتر مي‌رفت.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازي سايپا مشغول برنامه‌ريزي جهت تأمين قطعه مذكور از منابع خارجي و توليدكنندگان داخلي است و در صورتي كه طرف‌‎هاي تأمين‌كننده در زمينه ايفاي تعهدات خود به خوبي عمل كنند، اين مجموعه قادر خواهد بود تا ميزان خودروهاي كف پاركينگ‌ها را به‌شكل قابل ملاحظه‌اي كاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در قالب طرح‌های بومی‌سازی اولویت سایپا برای رفع مشکل مذکور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین