|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
حسن منتظر تربتی افزود: فرآورش گاز نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٢ درصد افزایش یافته است.
  فرآورش گاز طبیعی در ٢٩٣ روز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ١٦ میلیارد مترمکعبی بود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران  اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در بازه زمانی یادشده، بیش از ١٥٨ میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش و به بخشهای مصرف تحویل داده است.

حسن منتظر تربتی افزود: فرآورش گاز نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٢ درصد افزایش یافته است.

افزایش ١٠ میلیارد مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاهها

وی خاطرنشان کرد: افزایش فرآورش گاز منجر به افزایش ١٠ میلیارد مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاهها شد و از مصرف همین مقدار سوخت مایع در نیروگاهها جلوگیری به عمل آمد.

به گفته وی، افزایش تحویل گاز به نیروگاهها علاوه بر کاهش آلودگی و کاهش واردات گاز باعث افزایش صادرات سوختهای مایع و ارزآوری برای کشور شده است.

وی ادامه داد: با ارزآوری و درآمدزایی در بخش صادرات برای کشور می توانیم فازهای بعدی پارس جنوبی را با شتاب بیشتری اجرا کنیم.

صادرات گاز کشور ١٠ درصد افزایش یافت

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که صادرات گاز کشور نسبت به مدت مشابه پارسال نیز، ١٠ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: در ٢٩٣ روز پارسال، هفت میلیارد مترمکعب گاز صادر شد و این مقدار امسال به هشت میلیارد مترمکعب رسیده است.

افزایش ٧٠ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی

تربتی با اشاره به این که از فردا ( پنجشنبه ١٨ دیماه) موج جدید سرما برخی استانهای کشور را در بر می گیرد، تاکید کرد: ورود موج جدید سرما منجر به کاهش ١٠ تا ١٥ درجه ای دمای این استانها و افزایش ٧٠ تا ١٠٠ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پیش بینیهای لازم از سوی این شرکت برای افزایش مصرف در بخشهای خانگی و تجاری انجام شده است، اظهار کرد: تاسیسات پالایشگاهی، انتقال و توزیع گاز بصورت کامل آماده تامین گاز کشور هستند.

به گفته وی، افزایش مصرف گاز، تابع افزایش تعداد مشترکان نسبت به سال پیش از آن و کاهش دمای کشور است.

تربتی تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی با صرفه جویی در مصرف گاز می توانند این شرکت را در بهبود خدمات به همه بخشهای مصرف یاری کنند.

افزایش ظرفیت تولید گاز کشور تحقق یافته است

وی تاکید کرد: تاکنون اقدامات ویژه ای در وزارت نفت برای افزایش تولید گاز انجام شده و با تحقق برنامه ریزیهای انجام شده، ظرفیت تولید گاز کشور افزایش یافته است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این شرکت نیز با توجه به افزایش ظرفیت تولید، زیرساختهای لازم برای افزایش ظرفیت فرآورش، انتقال و توزیع گاز فراهم کرده است.

افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور با بهره برداری از خط دهم سراسری

به گفته وی، بهره برداری از خط دهم سراسری از جمله پروژه های شرکت ملی گاز ایران بود که چندی پیش به بهره برداری رسید و ظرفیت انتقال گاز کشور افزایش یافت.
منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین