|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۳۳۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

فرونشست ۱۵ متری در نسیم شهر تهران / شهرداری: ۶ کیلومتر از بافت مسکونی روی قناتی که باعث فرونشست شده قرار داردشبکه خبر: فرماندار بهارستان گفت: حدود ۳ بامداد امروز (جمعه) در نسیم شهر فرونشستی به طول ۱۵ متر و عمق ۲ متر ایجاد شد.

نوحی درباره جزئیات بیشتر این حادثه افزود: در ساعات اولیه و به حکم دادگستری حکم تخلیه ساختمان‌ها و قطع انشعابات برای انجام اقدامات ایمنی انجام شد.

وی افزود: این فرونشست در بخشی از کوچه و حیاط یک ساختمان روی داده و همکاران شهرداری در حال انجام عملیات خمیر و بهسازی هستند امیدواریم امروز این عملیات به پایان برسد.

فرماندار بهارستان درباره علت این حادثه گفت: این فرونشست در بخشی از قنات قدیمی متروکه اتفاق افتاده است.

وی درباره اقدامات ایمنی انجام شده نیز افزود: ۴ باب ساختمان را تخلیه کردیم که انشاء الله ساکنان آن امروز به منازل مسکونی خود بر می‌گردند.

همچنین سرپرست شهرداری نسیم شهر در گفتگو با مهر از پر کردن قناتی که باعث فرونشست ۱۵ متری زمین در یکی از محله های این شهر شده بود خبر داد و گفت: ساختمان های اطراف در معرض حادثه آوار قرار ندارد.

یوسف نصیری  با اعلام اینکه دو تیم کارشناسی شرایط فرونشست ۱۵ متری زمین در نسیم شهر را بررسی کردند، افزود: در نهایت از آنجایی که پیشروی این فرو نشست فقط در محدوده کوچه و حیاط ساختمان‌های اطراف بود تصمیم بر این شد تا با بتن این فرونشست پر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از شش کیلومتر از طول قنات در بافت مسکونی نسیم شهر قرار دارد، گفت: این قنات از شمالی‌ترین نقطه نسیم‌شهر وارد شهر شده و مبدأ آن از اراضی «دهشاد» و مظهر آن محله «اسماعیل آباد» است.

نصیری با اشاره به رخداد چندین مرتبه فرونشست در سال‌های گذشته در نسیم‌شهر تصریح کرد: بخشی از بافت فرسوده نسیم‌شهر بر روی قنات شکل گرفته است و باید فکری اساسی جهت ایمن سازی آن‌ها شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید نقشه دقیق قنات‌ها را به شهرداری ارائه تا مجموعه شهرداری بتواند با استفاده از آن ضمن شناسایی کلیه ساختمان‌های در معرض خطر حداقل جلوی تراکم فروشی و افزایش بار ساخت‌وساز را در این مسیرها بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین